Loading...
dk

Optimal bilpleje af Tesla | Tesla Forum

BPDove
BPDove Dec 27 '15

Hej

Jeg vil høre om i kan fortælle mig hvordan man bedst muligt vedligeholder sin Tesla? Den har solid hvid lak. Det er min første bil så jeg har ikke erfaring med sådan noget.

De tanker jeg har om hvad man skal gøre er:

1. Vask en gang imellem - i vaskehal eller selv, det ved jeg ikke endnu. hvad foretrækker i?
2. Indvendig støvsugning og rengøring
3. Vinduer rens

Så har jeg også anskaffet mig vintermåtter til front, bagi, bagsæderne og forsæderne, så det ikke bliver vådt.

Hvad mere har jeg glemt tænker i ? er glad for alle input i kommer med, tak

BPDove
BPDove Dec 27 '15

og så vil jeg spørge jer om i har sæde covers? der står i manualen at man ikke skal ikke have cover på, men hvad hvis der spildes? vil hellere have noget ovenpå. (har næste generations sæder)
jeg har set mange tesla'er på nettet, som har rigtig fede covers

lysmanden
lysmanden Dec 27 '15
BP. Stort tillykke med det nye vidunder

Langt de fleste får dets bil behandlet hos Detail bilpleje. En fyr der heder Morteb der har behandlet over 200 teslaer og som i disse kredse omtales som en guru inde for faget. Tesla lakken er vist ret dårlig hvorfor man kan give det en gang opti coat behandling der gør at lakken bliver mere hård og modstand dygtig over for stenslag , snavs osv. Bilen står som et suttet bolsche og er meget nem at vaske efterfølgende. Absolut pengene værd.

De fleste foretrækker vask i hånden som jeg kan læse det til herinde. Det er jo en smagssag hvad man lyster og har overskud til. Syntes bare at vaske hal giver så kedelig en lak med spindelvæv.
Detailbilpleje forhandler også pleje produkter til kabine , vaske produkter mv. Selv har jeg fået min opti cost behandlet og købt div rengøring produkter derover. Han er altid hjælpsom og rådgiver og vejleder gerne.
Jeg skal hente min den anden Tesla i morgen og den ryger også direkte over til Morten.

Jeg er selv på kig efter sæde covers mest fordi jeg tit har papkasser og vare prøver med ind på bagsædet. Samtidig vil jeg helst ikke ridse mine kæder sæder med knapper fra mine jeans. Sig lige til hvis du falder over noget pænt :)
DeaconWP
DeaconWP Dec 27 '15

Ruder indvendigt? En spand med helt rent vand, så varmt at du næsten ikke kan holde hænderne i det. Vaske ruderne over med det varme vand, og tør efter med en ren klud.

Så ingen kemi, bare mega varmt vand. (Gammelt Taxa trick. Så dugger de ikke så nemt, når der ikke er nogen som helt sæbe eller kemi rester på dem)

The_Stig
The_Stig Dec 27 '15
Citat fra lysmanden BP. Stort tillykke med det nye vidunder

Langt de fleste får dets bil behandlet hos Detail bilpleje. En fyr der heder Morteb der har behandlet over 200 teslaer og som i disse kredse omtales som en guru inde for faget. Tesla lakken er vist ret dårlig hvorfor man kan give det en gang opti coat behandling der gør at lakken bliver mere hård og modstand dygtig over for stenslag , snavs osv. Bilen står som et suttet bolsche og er meget nem at vaske efterfølgende. Absolut pengene værd.

De fleste foretrækker vask i hånden som jeg kan læse det til herinde. Det er jo en smagssag hvad man lyster og har overskud til. Syntes bare at vaske hal giver så kedelig en lak med spindelvæv.
Detailbilpleje forhandler også pleje produkter til kabine , vaske produkter mv. Selv har jeg fået min opti cost behandlet og købt div rengøring produkter derover. Han er altid hjælpsom og rådgiver og vejleder gerne.
Jeg skal hente min den anden Tesla i morgen og den ryger også direkte over til Morten.

Jeg er selv på kig efter sæde covers mest fordi jeg tit har papkasser og vare prøver med ind på bagsædet. Samtidig vil jeg helst ikke ridse mine kæder sæder med knapper fra mine jeans. Sig lige til hvis du falder over noget pænt :)

 
DITEC lakkonservering er en glimrende løsning til den bløde TSLA lak og så er pris/value noget bedre end Opti(misme)løsningen :-)
Min TSLA er den 6 bil jeg har fået DITEC behandlet fra ny, og øverste myndigheds FIAT Panda fra 2004 står stadig som da den kørte ud af udstillingen.....
TeslaFreak
TeslaFreak Dec 27 '15

Hvis du har børn/kommer steder med mudder og skidt vil jeg klart anbefale gummimåtter, det gør den indvendige rengøring meget lettere. Bare tag dem ud og vask  dem under vandhanen med lidt sæbe, så støvsug under måtterne mens de tøre, der er kun meget lidt der kommer ned bagved.

BPDove
BPDove Jan 2 '16

Tak skal i have alle sammen.
Jeg får vasket min Tesla her på mandag med dampvand og klud. Ærgerligt at detail bilpleje ligger helt i Odense og jeg er fra Aalborg :O prøver at se om der er andre der kan gøre det i nærheden, ellers smutter jeg forbi når jeg nu engang skal til København.

BPDove
BPDove Jan 2 '16

Jeg har også anskaffet gummimåtter til foran, bagi, ved forsæder og bagsæder, så alt under burde være dækket. nu mangler jeg bare at finde nogle tynde covers til sæder

Trannel
Trannel Jan 2 '16
Hvis du køber sædeovertræk skal du blot huske, at de bør være godkendt til side airbags, hvad de fleste formentlig er idag.
/Lennart
ILarsen
ILarsen May 1 '16

Citat fra BPDove

Tak skal i have alle sammen.
Jeg får vasket min Tesla her på mandag med dampvand og klud. Ærgerligt at detail bilpleje ligger helt i Odense og jeg er fra Aalborg :O prøver at se om der er andre der kan gøre det i nærheden, ellers smutter jeg forbi når jeg nu engang skal til København.

Fandt du et anbefalelsesværdigt sted i Aalborg? Min solid-black har fået et par ridser henover vinteren, og derudover skal der nok forebygges.
CanEl
CanEl May 1 '16
hej DPDove 

jeg bor også i jylland, og valgte detail i odense.

bilen blev afleveret en dag, og hentet den næste dag.

de kørte mig til toget som jeg tog hjem, og blev hentet der igen næste dag.

meget fin service, og godt resultat.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl May 1 '16
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje May 3 '16
Tak Canel - DPDrove - de fleste af mine kunder kommer langt fra faktisk - vi køre og afhenter folk fra banegård og hotel og oplader bilen osv osv - service er vejen frem