Loading...
dk

Når fristelsen bliver for stor | Tesla Forum

dankersoe
dankersoe Dec 27 '15

En historie fra Vestkysten:

Kørte på motorvejen med 130 km/t og måtte stå på bremsen da en Clio trak ud foran mig, Clioen kaster en sten op på min forrude hvilket resulterer i et fint stenslag midt i forruden på min 6 dage gamle Tesla :-(

Får øjeblikkeligt ringet til en lokal mekaniker som tager bilen ind - Da jeg afleverer bilen siger han: "Nøj det er en lækker bil, jeg har faktisk ikke set en før - Kan vi køre en kort tur sammen når du henter den?"

Jeg sagde at det kunne vi godt og smuttede så hjem.

3 timer senere henter jeg bilen og får betalt, efter dankortet har været igennem maskinen siger han: "Den kører godt nok godt, wow en acceleration og den ligger jo super på vejen."

Han havde simpelthen lige snuppet en tur i min 6 dage gamle bil - Lige frækt nok! Fra data på bilen kunne jeg se at han havde fyret den max med både kraftige accelerationer og nedbremsninger. Hans reaktion: "Vi bliver jo nød til at teste om det vi har lavet det holder."

Fristelsen blev åbenbart for stor - Godt han ikke smadrede bilen!

Empty
Empty Dec 27 '15
Det er derfor der er Valet Mode, så kan du roligt lade folk der ikke kender bilen prøve den.
priess
priess Dec 27 '15
Det er ikke i orden, efter min mening. Bruger også valet mode ved værkstedsbesøg, og beder eksplicit om at de ikke kører i den, og f.eks. ikke tager den i vaskehal.
Morphar
Morphar Dec 27 '15

Lad os bare indrømme det. Fristelsen er for stor for mange og et resultat af den hype, der er skabt omkring vores fantastiske bil og icon, og som værkstederne nu ser for første gang og får lyst til at prøve en tur.

Det er en af de situationer, hvor man kan bruge "Vallet Mode".Selv havde jeg min Tesla til Opticoat og blev ringet op fra værkstedet.

Pigen, der var igang med poleringen ville gerne gøre det perfekt, men kunne ikke komme ned ved kanterne til Frunken, som var låst. (Vallet Mode).

Jeg befandt mig 10 km fra værkstedet og sagde øjeblik i telefonen, trykkede på min Tesla App på smartphone og fortalte, at nu kunne den åbnes.

Det skabte begejstring og  en her og nu oplevelse med ekstra ros til Tesla.

Sådan er vi selv med til at skabe begejstring og fristelser for Tesla.

CasperB
CasperB Dec 27 '15

Jeg oplevede det samme, mens jeg sad og ventede i venteværelset hos mekanikeren. Af nysgerrighed for hvordan det går med min bil og hvad mekanikeren laver på den (åbne døre og ligneden), så går jeg ind på min Tesla app på min telefon. Der ser jeg til min overraskelse under "lokation" i app'en at min bil slet ikke er på værkstedet. Mekanikeren havde så åbenbart tilladt sig selv at køre en tur. Jeg kan se at bilen når en hastighed på omkring 150 km/t i det industriområde hvor værkstedet er. Jeg går med det samme udenfor og ser min Tesla komme rullende ind i indkørslen, mekanikeren hopper ud af bilen, siger min bil er færdig og lader som ingenting. Jeg konfronterede ham ikke, men har efterfølgende fortrudt jeg ikke gjorde det. Jeg synes ikke det er professionelt at en mekaniker ikke kan holde igen for fristelsen!

Forummets indlæg er redigeret af CasperB Dec 28 '15
Knudsen
Knudsen Dec 28 '15
Hvis i oplever det så husk at tag et screen-shut af jeres app (hastighed samt lokation)

Det kunne være at man sidenhen skulle politi anmelde det - det vil i givet fald koster mindst 3 klip = en tur forbi en køreskole + teoriprøve + køreprøve, samt kørekort inddrages hvis man ikke består begge prøver i første hug...!

Mon Politiet vil gøre noget ved en sådan anmeldelse....?
Jabba
Jabba Dec 28 '15

At politianmelde synes jeg er noget fis. Tror iøvrigt ikke at politiet gider eller har tid til at tage sig af en sådan sag.

Istedet burde folk mande sig op og konfrontere værkstedet/mekanikeren.

Hvis de stiller sig på bagbenene eller ligefrem lyver om forløbet, kan man jo anmelde værkstedet på Trustpilot eller lignende. Så kan man håbe at det er med til at ændre deres adfærd.

dankersoe
dankersoe Dec 28 '15
Citat fra AlphaTrader

Måske jeg over reagerer, du kender helt sikkert din mekaniker godt. Men stadigvæk.

Dette var mit første besøg på dette værkssted og jeg tror du og jeg er helt på samme linie.
Jeg synes slet ikke det er i orden og kommer helt sikkert til at bruge valet mode fremover. 

Det er især forkert fordi at jeg netop sagde at vi kunne køre en tur SAMMEN. 
Forummets indlæg er redigeret af dankersoe Dec 28 '15
dankersoe
dankersoe Dec 28 '15
Jeg er ret sikker på at politiet ikke vil pille ved noget og der er jo ikke sket nogen skade på bilen. Kunne dog være interessant hvis han havde fået en bøde på hans lille joyride. 
P85DK
P85DK Dec 28 '15

Det er selvfølgelig ikke i orden at folk bare tager en tur i bilen uden at have fået lov, men så kan man jo glæde sig over at de ikke kan køre bilen for hårdt mens den er kold, at de ikke kan ødelægge gearkassen eller koblingen, at de ikke kan køre den helt op til omdrejningsbegrænsningen etc etc etc. Den eneste måde de rigtigt kan ødelægge den er ved at køre galt og det gør de færreste af dem.

PeterE
PeterE Jan 7 '16
Verden er fuld af fristelser, og nej det er ikke iorden bare at snuppe en prøvetur. Jeg kom i tanke om Mikkel deMibs Roadster og hans tur i en synshal: 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 7 '16