Jeg har aldrig haft planer om at skulle bruge SuC'erne til daglig andet end som redningskrans på en blæsende eller kold dag, hvor man lige mangler en slat. Mit daglige kørselsbehov er 300-350 km, hvoraf det meste er motorvej, og det kan jeg klare med min 90D når den er ladet op til næsten 100% inden afgang. Dog er der ikke mange procent tilbage ved hjemkomsten.
Nu læser jeg imidlertid, at man helst ikke skal lade batteriet helt op på daglig basis (heller ikke hvis man gør det lige før afgang), og heller ikke systematisk skal køre det i bund, da begge dele forkorter batteriets levetid - og det er jo netop hvad jeg gør.
Så jeg overvejer nu om ikke jeg skal køre ind omkring SuC hver dag (tidlig morgen) når jeg passerer og smide en slat på for at ligge i det gode interval mellem 20-80% - ikke fordi jeg er nærig, men fordi jeg gerne vil have mit batteri skal leve længere.
Men så er det så jeg læser flere steder, at Supercharging "slider" mere på batteriet end en normal 400V 16A ladning derhjemme. og hyppig Supercharging (læs daglig) frarådes,da det forkorter batteriets levetid.
Spørgsmålet er bare: Hvilket af de 2 onder skal man vælge?
Er der nogen af jer herinde, der har erfaringer med at køre den helt i bund fra 90-100% dagligt, og har check på hvor meget kapacitet i har mistet?