Jeg bruger konstant autosteer, og har derfor ikke noget at sammenligne med. Jeg tænker dog at det dårlige vejr i sig selv giver et større forbrug uagtet om man har autosteer aktiveret eller ej.
Når du er kommet til den konklusion er det så fordi du har testet tesen - eksempelvis 20km med og 20 km uden på en nogenlunde lige vej?
Umiddelbart vil jeg ikke tro det kan gøre ret meget forskel om det er aktivt eller ej, da den energi der skal bruges for at dreje/korrigere retningen er minimal i forhold til hvad der skal til for at drive 2,2 ton fremad, men man kan jo tage fejl
Jeg vil gerne bidrage med 2 målinger hvor forholdene er 100% ens med vejr og vind.
Venter lige til en dag uden sne og is........
Jeg vil starte fra Køge Suc med 90% opladning.
Køre på job og hjem.
Skrive ned hvad jeg lander på i % næste dag at jeg lander ved Køge Suc.
og dagen efter gøre det samme bare med Cruise+Autosteer slået til. :-)
det kunne være lidt interessant nørderi at se hvor mange% forskel der er med og uden Cruise+Autosteer. Sum og summarum så er alt hvad vi tænder for jo et forbug på batteriet....
Jeg har en blandet kørsel med både landevej,lidt by og motorvej.
Jeg laver et opslag når at jeg har lavet forsøget :-)
Mvh Martin
Jeg slår autosteer fra når den begynder at sejle, det er ikke behageligt hvor hverken mig eller evt. passagerer.
Jeg lavede i foråret sidste år nogle tilsvarende forsøg og umiddelbart var konklusionen at TAAC på daværende tidspunkt var lidt mere økonomisk end min egen kørestil. Der er siden hen kommet en del mindre modifikationer på TAAC, og jeg har i mellemtiden lært bilen bedre at kende så hvordan det forholder sig i dag ved jeg ikke...