Loading...
dk

For lidt mønster på nye 21" dæk som bilen blev leveret med. | Tesla Forum

Jabba
Jabba Dec 31 '15
Da jeg modtog min 85D for godt 3 uger siden bemærkede jeg at de 21" Continental dæk virkede til at have mindre dækmønster end forventet. Bilen var en af de mange lagerbiler Tesla har hentet hjem ifm. den store efterspørgsel og havde 35km på klokken ved udleveringen.

Efterfølgende efter ca. 300km's kørsel målte jeg hvor meget mønster der egentlig var tilbage og der var jævnt omkring 6,5mm. Jeg havde kun foretaget 3 kraftige 0-100 accelerationer på det tidspunkt og ellers kørt overordentligt pænt resten af tiden. Det bekræftede min mistanke om at dækkene ikke var helt nye da jeg fik bilen.

Er der nogen der ved hvor meget mønster der er på et sæt nye Conti 21" dæk af dem der sidder på Turbine fælgen? Burde der ikke være 8mm som de fleste andre dæk?

Derudover opdagede jeg også at der på bagkanten på alle fire fælge er en masse gummi/klæbrig snask der ikke kan vaskes af uden meget kraftig gnubben med hård børste og knofedt. Det er så meget at jeg p.t. har opgivet at vaske det af. Jeg har aldrig set noget lignende på de næsten 30 sæt fælge jeg tidligere har ejet. Det er et jævnt lag hele vejen rund på indersidekanten af fælgene.

Er der andre der har oplevet dette på en af de nyligt udleverede biler?

Efterfølgende fik jeg nye uoriginale 19" hjul på med nye Nokian vinterdæk. De var som forventet. Altså 8mm mønster og så ud som et spritnyt dæk.

Forestiller mig at Tesla stiller sig på bagbenene hvis jeg klager over at jeg ikke har fået helt nye dæk på min nye bil. Det bliver jo svært at bevise, omend de vel kan downloade min kørselsstil og holde det op imod estimeret antal km.

Hvad siger I? Erfaringer eller forslag påskønnes.
lysmanden
lysmanden Dec 31 '15
Klag uanset hvad. Jo hurtigere jo bedre for ja de kan se hvor meget du har kørt på klage tidspunkt . Jeg tror dog ikke at de analysere kørestil osv, men der er kommet en ny fyr ( en nordmand ) der virker meget seriøs og som vægter god kunde service meget højt
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Dec 31 '15
Jabba
Jabba Dec 31 '15
Tak for skubbet. En høflig klage er hermed sendt til Kirstinehøj SC.
lysmanden
lysmanden Dec 31 '15
Kanon. Så kan du altid tage kontakt til dem når stormen har lagt sig. Evt tag et billede med et skudelærred ned i mønsteret
P85DK
P85DK Dec 31 '15

@Jabba - de er 8mm fra start, nøjagtigt som alle andre dæk. Snasken i kanten er det fedt de benytter for at få dækket på uden at lave ridser i fælgen. Du kan nemt tage det af med neglen.

De kan ikke have det slid på bare 300 km, da du ikke kan lave burn out med en 85D, så de kommer sikkert fra en anden demo bil :-)

FreePower
FreePower Dec 31 '15
Jeg blev lige inspireret og målte mine dæk, der er små 4 uger gamle. Jeg var ikke i nærheden af 8 mm. Nærmere 5-6 mm. Hmm gad vide om de vil anerkende det, når jeg ikke har sagt det fra start? Men tjekker altså ikke alt. Må have bare lidt forventning til tingene er i orden!
Jabba
Jabba Dec 31 '15
P85dk: Snavset i kanten ser ikke ud som normal dækmonteringsfedt. Jeg tager et billede og uploader det.

FreePower: Fedt at du målte dit mønster. Er dine dæk 21" eller 19"?
shan
shan Dec 31 '15
Da jeg fik mine 21 var der også meget mindre mønster end jeg havde regnet med og det var endda nye dæk så jeg antager bare at de er sådan
FreePower
FreePower Dec 31 '15
@Jabba: det er 19"
jonasboege
jonasboege Sep 22 '17
 Hej. Det er lidt sent at svare nu, men jeg har lige været ude hos en dækmand, og her så jeg et par helt nye Continentaldæk, og disse målte jeg til 7,1.