Loading...
dk

Regenerering virker ikke | Tesla Forum

Trannel
Trannel Jan 3 '16
Da jeg kørte kl 10 i morges fik jeg en fejlmeddelelse i displayet bag rattet om at regenerering ikke virkede og at jeg skulle køre forsigtigt. Fejlmeddelelsen forsvandt efter ca. 10 minutters kørsel men de hvide "spor" i displayet var nu blevet sorte og jeg kunne mærke at der stadig ikke var nogen regenerering.<br />
Jeg har prøvet at resette både den store og den lille skærm men uden virkning.<br />
Regenerative braking er sat til standard og jeg har ikke AP.
Jeg talte i eftermiddags med min broder, som også har en Tesla og han havde oplevet nøjagtig det samme på samme tidspunkt.<br />
Er der andre der har oplevet det og hvordan har i klaret problemet?<br />
/Lennart
Forummets indlæg er redigeret af Trannel Jan 3 '16
RD_85D_15
RD_85D_15 Jan 3 '16

Trannel, det er standard og  skyldes det kolde batteri jf. vejret. Batteriet varmes op ved at fjerne range mode og opvarme bilen på High inden du kører; alternativt vil det blive varmet op efter ca. 25 kms kørsel.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 3 '16

Det er kulden der er årsagen til det.

Soelan
Soelan Jan 3 '16

Jeg oplevede det det samme i min 85D. Jeg havde ikke forvarmet bilen og tænkte, at det måske kunne have noget med det at gøre? Altså, at batteriet skulle have en vis temperatur inden regenereringen må "aflevere" strøm til batteriet... men det er kun gætterier?

//Søren

Trannel
Trannel Jan 3 '16
Hvor er det dog fantastisk med den hurtige hjælp.
Jeg kan forstå på jeres svar at man undgår problemet ved at forvarme batteriet måske et kvarters tid og samtidig opnå at kabinen bliver dejlig lun og behagelig.
Jeg er ikke vant til den luksus med at forvarme og glemmer nemt at fremtiden er bag os.
Igen mange tak for oplysningerne.
/Lennart
HJJ
HJJ Jan 3 '16
Havde samme melding og det forsvandt efter 10 km, da batteriet var varmet lidt op.
Hjj
Trannel
Trannel Jan 3 '16
Tak, HJJ
Havde du også de sorte vejstriber i stedet for de hvide?
Kiefer
Kiefer Jan 3 '16

Hvis du lader til 100% kan du heller ikke regenere, før du har brugt noget af batteriet.

/Martin

HJJ
HJJ Jan 3 '16
Trannel.
Ja sorte striber.
Hjj