Loading...
dk

Tagbøjler, Org. vs. Thule | Tesla Forum

jpkofoed
jpkofoed Jan 4 '16

Hejsa,

Jeg overvejer anskaffelse af tagbøjler til min 70'er fra Okt. '15 m. pano.

Teslas tagbøjler står til 2150,- , mens man kan få Thule bøjler til 1154,- - 1565,- afh. af model, se

http:///...-mdr-15-med-fixpoint

Jeg er tilbøjelig til at tage Thules WingBar med aerodyn. design... Nogen der har erfaringer med nogen af dem?

Mvh. Jens Peter

Dragheim
Dragheim Jan 4 '16

Jeg lytter lige med!

RobertJ
RobertJ Jan 4 '16

Jeg kan ikke forene mig med udseendet med Thule's standard løsninger. Godt nok er det billigere, men!
Squarebar's er vidst i rustbart stål med plastikovertræk, Wingbar er vidst alu men stikker 10-15cm ud på hver side.

Det lyder billigt med Whispbar til 2150,-. Designet på det er det bedste ved dem. Findes dog ikke i sort.
Jeg har valgt at gå med Thule's Wingbar Edge, som ligner Whispbar'en men leveres i sort Alu.
Leveres kun fra US og er klart den dyreste løsning. Har et ekstra sæt til salg, hvis du kommer frem til det samme.

Linker lige til annoncen her da den er røget godt tilbage på siderne ovenpå alle de vinterdæk.

- R

Korsnab
Korsnab Jan 4 '16
Vi kører med Whispbars. Super nemme ar montere og de sidder godt. Soltaget kan åbnes - lige indtil vi sætter kufferten på. Med kuffert monteret (Thule Motion 900) er afstanden ubelastet mindre end 1 cm, og når man putter bagage i bliver afstanden meget lille idet whispbar er meget smidig og fødderne temmelig bløde. Vi har dog aldrig haft berøring, men har kigget nervøst op gennem soltaget på boksens bevægelser...
Når man monterer tagboks tror bilen forresten det er nat, så medmindre man kan finde sig i det skal lys og instrumentbelysning justeres manuelt hver gang man starter
jpkofoed
jpkofoed Jan 8 '16

Super - tak for svar! Har lige bestilt bøjler hos Tesla Århus - der er desværre ukendt leveringstid ("nok et par uger"). Dette for ny version.

Mvh Jens Peter 

Bentzilmer
Bentzilmer Mar 11 '16
Hvad er erfaringerne med Thule vs. Whispbar?
Jeg kan læse på norsk forum at befæstningen fra thule tagbokse er svære at få på whispbars?
Korsnab
Korsnab Mar 11 '16
Motion 900 var udstyret med Thules smarte kløer, men de kan ikke gribe om noget der er så bredt. Heldigvis er de nemme at pille af og erstatte med T-Track adaptors som også fås ved Thule til en symbolsk pris.
Bentzilmer
Bentzilmer Mar 12 '16
Ok. Har de adapteren ved Tesla, eller kan du huske hvilken model-nr den har? M
Korsnab
Korsnab Mar 12 '16
Thule 697500 er et sæt med indvendig beslag. Det passer på Motion m. fl. Kr. 369,- ved T.Hansen.
Husk i øvrigt ved køb af adaptere til diverse udstyr at de skal være 20mm - i hvert fald til whispbars fra sidste sommer. Nummeret større kan ikke være i sporet.