Loading...
dk

Tesla salg 2015 slår næsten Premium, Luksus og Sport TILSAMMEN | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Jan 5 '16

Tesla Model S salg 2015 på 2.736 slår næsten hele Premium (uden Tesla), Luksus og Sport Segmenterne TILSAMMEN.

Det må man da kalde et solidt gennembrud (eller overtag) for EV bilerne. 

Kilde: http://www.bilimp.dk/press/content.asp?id=527      

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Jan 6 '16
Lars72
Lars72 Jan 5 '16

nu med data :-)

Tesla Model S salg 2015 på 2.736 slår næsten hele Premium (uden Tesla), Luksus og Sport Segmenterne TILSAMMEN.

Det må man da kalde et solidt gennembrud (eller overtag) for EV bilerne. 

Kilde: http://www.bilimp.dk/press/content.asp?id=527  

(link opdateret)

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Jan 6 '16
MartinPedersen
MartinPedersen Jan 5 '16

Det skræmmende er at der netop nu sidder nogen i Skatteministeriet, hvad man skal bruge alle de ekstra mia fra salget af Tesla i 2016, fordi man kigger på salget af Tesla fra 2013 til 2014, fra 2014 til 2015 og fra 2015 til 2016, og tager den procentvise stigning og overfører til næste år budget, fordi man tror det eksplosive vækst fortsætter i 2016...

Der er næsten statsgaranti på at der sidder nogle embedsmænd med de tanke i hovedet netop nu...

FreePower
FreePower Jan 5 '16
Er den liste valid? At der fx kun skulle være solgt 2 Audi A5 passer overhovedet ikke..
Kiefer
Kiefer Jan 5 '16

FreePower: Det er nyregistrerede biler i DK i 2015, så lsiten passer. Der tages ikke højde for parallelimport og brugtsalg.

Men der kan så nok heller ikke herske nogen tvivl om hvem det er der har lobbyet for et stop for salget af Tesla'er i Danmark.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 5 '16
ABCCC
ABCCC Jan 5 '16
Jeg tror der mangler alle leasingselskabernes biler med forholdsmæssig registreringsafgift.
Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

ABCCC: Det tror jeg egentlig ikke, selv om den er leaset med lavere afgft, er bilen jo stadig ny indregistreret.

/Martin

ABCCC
ABCCC Jan 6 '16
Jamen så er jeg enig med Kiefer - listen virker ikke troværdig, der er helt sikkert solgt flere A5'er i 2015 end 2 stk.
Lennartbj
Lennartbj Jan 6 '16
Hvordan defineres segmenterne? Kan ikke finde noget på deres side. Min teori er at A5 salget ligger i segment D. Da en Mondeo jo både ligger i D og E. Altså må segmenterne defineres udfra andet end model. Det kunne jo være pris, motorstørrelse etc. En A5 kan jo koste mellem 500k og 2 mio
Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

Hvis man henter regnearket hvor tallene er trukket ud fra, vil man også se nogle andre tal.

Der er i 2015 YTD solgt i alt 510 Audi A5.
Heraf blev der i december indregisteret 50 Audi A5.

Så ABCCC har helt ret, tallet på 2 stk Audi A5 er helt i skoven.

/Martin

Lennartbj
Lennartbj Jan 6 '16
Tror stadig det er segment definitionerne. Se på Mondeo som er i både D og E. 510 (-2) solgte A5 er heller ikke nok til at komme i top10 i segment D
Forummets indlæg er redigeret af Lennartbj Jan 6 '16