Loading...
dk

Skade | Tesla Forum

RG
RG Jan 6 '16

Desværre kom vi i uheld på den tyske Autobahn A3 på grund af is på førebanen. Bilen transporteres til Danmark, som tager 2-3 uger. Derefter reparation af bilen som umiddelbart er mest kosmetisk, dog ikke bekræftet af sagkyndig. Så vidt så godt. Men Topdanmark har ikke længere et samarbejde med Crashpoint i Århus, som er det autoriserede værksted ifølge Tesla, på grund af for høje reparations omkostninger. Topdanmark vil have bilen repareret hos Mercedes i Vejle. Som sikkert udfører et godt stykke arbejde, dog får vi oplyst af Tesla Danmark at reparationer af et ikke autoriseret værksted vil give restriktioner af garantien! Topdanmark er oplyst om dette problem, og forsat ikke villig til at får bilen repareret hos Crashpoint. Hvordan ville i forholde jer? På forhånd tak.

DeaconWP
DeaconWP Jan 6 '16

Jeg ville bede om, at bilen bliver lavet ved Tesla. Hvis du ikke synes det skal være ved Tesla DK så i Tyskland. Det må kunne lade sig gøre at forlange, at bilen bliver lavet på et autoriseret værksted. Mon ikke det også er billigere i Tyskland.

Ved Alka, har jeg fået rabat på min præmie på Berlingoen, ved at jeg har sagt ja til at den skulle repareres ved et "fordelsværksted". Er du bundet af samme tåbelige aftale ved Topdanmark?

Sekundært:

Hvis det kun er kosmetiske skader, er Autoskadestuen autoriseret til at lave det de kalder "skader til en vis grænse". Kan ikke huske om det hedder A eller B skader.

Kan man betvivle, at Mercedes kan skaffe/købe de rigtige dele? Det ville nok hjælpe lidt.

Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

RG: Hvis Tesla laver restriktioner på garantien ved udbedrelse af skader på et ikke autoriseret værksted er de i konflikt med EU lovgivningen.

Men det virker da lidt spøjst af TopDanmark at de vil sende bilen til Mercedes i Vejle, men igen er timepriserne hos Mercedes nok en del lavere end hos Tesla. Det er så nok bare et spørgsmål om Hessel (jeg går ud fra det er dem?) vil yde garanti på en Tesla efterfølgende?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 6 '16
lysmanden
lysmanden Jan 6 '16

det lyder som en sag for FDM

The_Stig
The_Stig Jan 6 '16

Ifølge EU regler er det ikke tilladt for en fabrikant at ekskludrer garantibestemmelser i form af krav om anvendelse af eksklusivværksteder.

Sagen er helt anderledes, hvis bilen er leaset (opperationel leasing) og leasingværkstedet har en vedligeholdelsespligt. Her kan man ikke selv vælge værksted.   

"reguleringen" kan styres af fabrikanten via distributionskanalerne af reservedele (læs: manglen herpå) derved kan bilejeren "tvinges" de rigtige steder hen.

En tvangsstyring via prisniveauer kommer kun til at ramme os kunder fordi følgerne af denne begrænsning af den frie konkurrencekræft pr. definition betyder stigende forsikringspræmier og færre udbydere.

ErikBH
ErikBH Jan 8 '16

hej Rainer,

Crashpoint tager 750kr i timen når de arbejder på Tesla'er.

Hvad tager Hessel i Vejle? Og tager de ikke længere tid når de ikke kender til at arbejde på Tesla'er?

Jeg ville høre hvad Hessels timepris er - og med mindre de er meget billigere ville jeg bede TopDanmark om at sende den til et anerkendt (af Tesla) værksted. Om det så er Hamborg, Aarhus eller København, bare den bliver lavet ordentligt.

vh, Erik

PeterE
PeterE Jan 21 '16

Nu er denne lidt gammel, beklager at jeg først skriver nu. Jeg er ikke sikker på at dit forsikringsselskab kan insistere på at bruge udvalgte værksteder. Og vær opmærksom på at 'fordelsværksted' jo ikke er til kundernes umiddelbare fordel, derimod giver handler det om en rabat som forsikringsselskabet får på regningen (!) Og ja, så er der noget med lånebil og udvidet garanti - og den kan man også får på ikke-fordelsværksteder.

Jeg havde selv en skade i sidste uge, en )(/¤)(#"( (læs: idiot) sad og rodede med sin radio og overså at jeg holder stille på motorvej og skadede min bageste kofanger. Mit forsikringsselskab Købstændernes var meget fair, og nævnte fordelene for mig ved at benytte et fordelsværksted - og nævnte samtidig at jeg havde ret til selv at vælge værksted, bare deres taksator kunne acceptere overslaget på at udbedre skaden. Så nu få jeg igen Autoskadestuen til at hjælpe mig - og det er jeg meget tilfreds med!

God dag derude :)

Niels
Niels Jan 21 '16
jeg ville være mest bekymret for batteri i de 2-3 uger de transportere den. var den 'flad' da uheldet skete?. hvis den var så sørg for at den bliver opladet til +50% mens den står stille. følg evt. batteri status via mobil app 1 gang om ugen for at sikre de ikke glemmer at den skal lades op.<br />
Forummets indlæg er redigeret af Niels Jan 21 '16