Loading...
dk

Panorama soltag siddehøjde? | Tesla Forum

TBElvogn
TBElvogn May 1 '14
Hej jeg har lavet en bestilling af s85 men er tivivl om jeg skal tilvælge soltag/glastag. Er der nogen der ved om der er mere frihøjde ved bagsædet med glastag? Håber på svar fra jer der har købt og fået lev. Jeres el vogn. Mvh TB
Kiefer
Kiefer May 1 '14

Jeg har fået soltag netop på grund af de ekstra 4-5cm højde det giver.

/Martin

TBElvogn
TBElvogn May 1 '14
Super. Tak for svar. Så er det afgjort. Der skal glastag i. Ser også fedt ud.
Bluecoffee
Bluecoffee May 1 '14
Godt valg. Vi har ikke fortrudt glastaget et sekund. Forår med vind i håret er fantastisk!
Empty
Empty May 2 '14

Jeg har også lige bestilt min med glastaget netop for at få ekstra lofthøjde og så gør det jo heller ikke noget at det ser ret godt ud ;-)

Hookmaker
Hookmaker May 2 '14

Jeg er superglad for mit glastag, - selvom jeg lige skal have fixet en vibration - holder ved siden af én uden hver dag - og der er bare så meget "bling" forskel - alle siger; hvorfor har ham der valgt uden det fede glastag??.....;-)

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker May 2 '14
SQLCPH
SQLCPH Oct 31 '14

Gl tråd men relevant emne for mig der endnu ikke har bestilt ;-)

Hvordan er soltaget mht kulde om vinteren og varme om sommeren? Og kan det blive nødvendigt med solskærm?

Niels
Niels Nov 1 '14

Ingen problemer med varme om sommeren.

Sidste vinter var for mild til at vurdere rigtig - det var dog ikke noget jeg tænkte over, så formodentligt helt ok.

ville vælge det igen, men nogen undvære og har det fint med det. - det er ikke en deal breaker.

stormer
stormer Nov 1 '14
@SQLCPH. Jeg ved ikke om du har fundet Bjørn Nyland på Youtube.
Han har en kanal der og laver mange gode Tesla relaterede videoer.
Bjørn er fra Norge og har thailandsk blod i årene, så han valgte at isolere sit panoramatag.
http://youtu.be/3MVp9LXv6Kw
Forummets indlæg er redigeret af stormer Nov 1 '14
SQLCPH
SQLCPH Nov 1 '14
Citat fra stormer @SQLCPH. Jeg ved ikke om du har fundet Bjørn Nyland på Youtube.
Han har en kanal der og laver mange gode Tesla relaterede videoer.
Bjørn er fra Norge og har thailandsk blod i årene, så han valgte at isolere sit panoramatag.
http://youtu.be/3MVp9LXv6Kw

Hej Stormer. Jo jeg har fundet Bjørn eller Bjørn har fundet mig ;-) Efter jeg så den første Tesla rigtig tæt på har jeg næsten set alle Bjørns videoer for at lære mere :-) og Bjørn er ret sympatisk og emnerne er gode for en novice som jeg. Jeg så også hans video om hvilke options man skal have og soltaget var han ikke begejstret for mest pga kulden og allergien. Men Norge er Norge og Dk lidt mildere så jeg tror jeg tager chancen. Som Niels skriver er det formentlig ok. Det fede ved soltaget er udover at man kan åbne det også at taget bliver helt vildt flot og matcher godt resten af bilen. Must have tænker jeg nu.... ;-)

stormer
stormer Nov 1 '14
Ja, det ser godt ud. Også på min perlemorshvide.
Jeg havde desuden problemer med at være der i højden.
Da giver panoramataget lige de ekstra nødvendige centimeter.