Loading...
dk

Hvornår fryser rude og spejle fast? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Jan 8 '16

Er der nogen med erfaringer, der ved hvor koldt vi skal ned, før sidespejlene begynder at fryse sig fast i lukket position, og hvornår ruden også fryser sig fast så den ikke længere kan køre ned ifm. døråbn/luk?

Og hvordan kan man løse problemet med spejlene f.eks. (udover at have dem åbne altid)?  Hvis man tænder varmen i spejlene, vil det så på sigt tø motoren op sådan at de kan åbne?

Hookmaker
Hookmaker Jan 8 '16

@Klaus_: Det starter ved 0 grader!...;-)

Problemet er vand. Hvis det har været tø og bilen er våd/overdænget med våd tøsne, så kommer problemet når det fryser til.

I sådanne situationer sætter jeg altid spejlene på slået ud. Min erfaring er, at spejlene kan folde efter nogen tid med varme - men det kan være tilfældigt.

Jeg bruger et kreditkort til lige at køre i kan ten mellem ruden og listen inden jeg åbner døren, så slipper man (som regel) for at den sætter sig fast. 

 

 

lysmanden
lysmanden Jan 10 '16
Det er også min erfaring som Hook skriver, at vi ikke skal meget under fryse punktet før se sætter sig fast. 
Har man ved en fejl glemt at slå autofold fra og man kommer ud en kold vinter morgen hvor spejlene ikke slår ud, ja så er en føntørre løsningen