Loading...
dk

Standbyforbrug | Tesla Forum

jonasboege
jonasboege Jan 8 '16

Jeg kniber mig selv i armene ... Jeg har søgt i forummet på "standbyforbrug" for at se, hvad I/vi har fundet ud af, hvor meget strøm en Tesla bruger i det danske klima i standby. Men ingen har skrevet om det endnu - tilsyneladende ;-)

Er der nogle bud? Jeg har hørt en sige 1-2 % om ugen - hvilket vil svare til halv til hel "tank" om året, dvs. ca. 60 kWh - og det er et standbyforbrug/batterisvind (kald det hvad du vil) på gns 7 W.

mortendk
mortendk Jan 8 '16

14 dage på CPHs parkeringsplads i december kostede ca. 50km på batteriet - % aflæste jeg ikke.

jonasboege
jonasboege Jan 8 '16

Det var nogle helt andre tal!

50 km = ca. 10 kWh på 14 dage: Standbyforbrug på 30 W - men det gælder nok ikke i sommervejret.

Jb
Jb Jan 8 '16

Jeg tror, at der er flere faktorer, der har betydning. Temp i vejret, om bilen er always connected mv. Jeg mener, at man kan sætte den på en "spare" mode, så det tager lidt længere tid om at få kontakt til bilen via bl.a. app og det tager lidt længere tid om at starte bilen... Måske der er andre herinde, der kan give et mere nuanceret billedet af forholdene...

mortendk
mortendk Jan 8 '16

Mine data er med energy saving "on" og flueben i "always connected" så app'en kan fange bilen. 

Forummets indlæg er redigeret af mortendk Jan 8 '16
hhs
hhs Jan 8 '16

https://www.facebook.com/BjornsTesla/

Bjørn har lige skrevet om "standbyforbrug" under rejse til Thailand.