Loading...
dk

Oversigt over ladekort til offentlige standere i Europa | Tesla Forum

NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Jan 10 '16

Hej,

Jeg har søgt lidt rundt i forum, men har ikke kunne finde en samlet oversigt over hvilke medlemskaber man skal bruge hvis man skal kunne lade på standerne rundt omkring i europa.  Man benytter selvfølgelig supercharger netværket, men det er rart at være forberedt, især hvis man skal bruge flere dage i bycentrene eller lidt uden for de største veje.

Jeg har selv fundet frem til nedenstående få stykker, men det kunne være fedt at fuldende listen så især nye medlemmer har et sted at finde informationen. 

Jo færre der er brug for, jo bedre, så hvis der findes universelle metoder til at få adgang, så er det det bedste. Jeg kan forstå at app'en plugsurfing kan give adgang til en stor del.

Hvis jeg har overset en tråd eet sted, så link gerne.

DANMARK

E-on

(gode placeringer på motorveje og rastepladser ved benzinstationerne)

Engangspris 100 kr. 

Clever

(gode placeringer i byerne)

Engangspris 350 kr. 

TYSKLAND

PlugSurfing

(dækker kun tyskland, men har aftaler med stort set alle standere)

Gratis (det er en app, og betaling foregår over app)

TheNewMotion

(Det ser ud som om de har samarbejde med langt de fleste standere. Dækker også Holland, Belgien, Luxemborg, Østrig)

Gratis.

FRANKRIG

?

HOLLAND - BELGIEN - LUXEMBORG

TheNew Motion

Gratis

SCHWEIZ

?

ØSTRIG

?

ITALIEN

?

SPANIEN

?

NORGE

?

SVERIGE

Clever

Forummets indlæg er redigeret af NewTeslaOwner2015 Jan 10 '16
Gronhund
Gronhund Jan 10 '16
I Sverige er Clever igang med at opbygge et lade-netværk. Til forskel fra i DK, så kan man få et gratis kort, der også virker i DK.
Jeg ved ikke helt hvordan man får fingrene i et svensk kort da de ikke sender til DK, men hvis der er nogen der kan være behjælpelig, vil jeg gerne "bestille" et.
Singh
Singh Jan 10 '16

For at sakse fra et gammelt indlæg her: 

Du kan få et gratis Clever kort (sparer 350 kr) via dette link: https://shop.clever.dk/special/?lockcode=tesla-go

Til info skal reservationsnummeret starte med RN og bestå af 7 cifre efterfølgende. Der er intet tjek på om det er korrekt.

Forummets indlæg er redigeret af Singh Jan 10 '16
Gronhund
Gronhund Jan 10 '16
Takker. Ser lige på det imorgen.
"Sjovt" at Clever ikke fortæller om det, når man spørger dem om det ;-)
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Jan 10 '16
NewTeslaOwner2015
NewTeslaOwner2015 Jan 10 '16

tak! jeg tilfører løbende til listen

TorbenS
TorbenS Jan 10 '16

Fra et indlæg af "keh" d. 17 okt. 2015:

Hi,

Our register form has some limitations for foreign users.
The KiWhi Pass card give you access on the purple charge point : http://www.kiwhipass.fr/...nes-disponibles.html

In order to solve your personal issue, I invite you to enter the KiWhi Pass address specified hereafter as workaround :
KIWHI PASS SOLUTIONS
Adresse : 10 allée Louis Vincent
Code postal : 53000
Pays : FRANCE
This temporary solution will not affect the quality of our services. If you decide to subscribe to KiWhi, your card will be delivered to your personal address (I invite you to send us your personal address, in order to deliver you a KiWhi card at home).

Regarding the issue your have reported, KiWhi Pass is going to fix this issue as soon as possible to offer the better experience to our foreign customers.
Our support team will inform you once you will have the ability to enter your address.

KiWhi Pass thanks you for your valuable feedback.

Best regards,

Le support KiWhi Pass
The KiWhi Pass support

- See more at: http://teslaforum.dk/...l-sydfrankrig?page=1

Gronhund
Gronhund Jan 11 '16
Citat fra Singh

For at sakse fra et gammelt indlæg her: 

Du kan få et gratis Clever kort (sparer 350 kr) via dette link: https://shop.clever.dk/special/?lockcode=tesla-go

Til info skal reservationsnummeret starte med RN og bestå af 7 cifre efterfølgende. Der er intet tjek på om det er korrekt.

Det virker stadig, så jeg har lige bestilt et gratis kort den vej igennem. Tak for det.

Kaffemand
Kaffemand Jan 11 '16

@Gronhund: Du kan købe et Cleverkort på en række svenske tankstationer. Kortet er ladet med det beløb, du betaler, og bør være klar til brug. Derefter registrerer du det på Clevers side.

Du kan også bruge dit danske Cleverkort i Sverige - men til danske priser. Og så er det sjovere at betale den svenske pris. Hvis du omvendt bruger det svenske Cleverkort i Danmark, betaler du danske priser.

Der er dog mange muligheder for at lade gratis i Sverige, både med type 2 og Chademo. F.eks. på Ikea, McDonald's, forskellige indkøbscentre og kommunale ladestandere. Se www.uppladdning.nu

Forummets indlæg er redigeret af Kaffemand Jan 11 '16
FAB
FAB Jan 11 '16

Overvej APPen PlugShare. Den er rigtig fin og fortæller endda når du passerer en lader.
Her kan du endda få hjemmeladere med på kortet, og vælge at sortere betalingsladere fra, så kun de gratis er synlige - mange af dem er forretninger der har smidt et 16A kraftstik ud, men det er jo lige gyldigt :-)

Vær i øvrigt opmærksom på at rigtigt mange hoteller har gratis ladning som en del af deres servicepakke.