Loading...
dk

Trip planner, alternativ rute | Tesla Forum

lars67
lars67 Jan 11 '16

I går da jeg skulle køre fra Aalborg til København via færge Aarhus > Odden. Men Trip planners forslag at dette skulle ske fra Ebeltogt > Odden.
Derfor kunne jeg ikke stole på de tal der var opgivet ift. hvor lang tid jeg skulle holde på Supercharger ved Randers.
Spørgsmålet er  om det ikke er mulig at vælge eller på forslag til alternativ rute? Jeg finder det ingen steder i menuen, ej heller ikke er det mulig at dragge eller klikke på kortet som man kan gøre i Google Maps normalt.

Gronhund
Gronhund Jan 11 '16

Synes at kunne høre på folk, at det er en ting der kommer ved en senere lejlighed (lige som ex via punkter).

Hilbert
Hilbert Jan 11 '16

Nej desværre kan man ikke selv vælge rute (via waypoints). Det mangler jeg virkeligt ofte, men det har været et højt prioriteret ønske de sidste par år - så det ser nok lidt sort ud. Måske det hjælper, hvis flere går ind og prioriterer dette punkt: http://teslatap.com/questions/categories/gps-and-maps/

lysmanden
lysmanden Jan 11 '16
Spændende tråd. Må jeg i samme tråd spørgen nogen er bekendt med alternativ rute? Jeg kørte forleden dag hvor en vej var spæret af. Min gamle Garmin kunne jeg taste på en knap "alternativ rute" men den mangler jeg i bilen?..
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 11 '16

Syntes generelt også der mangler rigtigt mange nye veje og rundkørsler på kortet. Jeg kom ud for den viste mig af en vej der var fjernet for over 6 måneder siden. Og manglede som lysmanden en knap til at finde en anden rute. Med alle de udviklere de har ansat burde de kunne afsætte lidt tid til at udvikle på den GPS. Skulle der automatisk komme opdatering til kortet lige som softwaren?

Hilbert
Hilbert Jan 11 '16
Tak. Jeg kan se at forslaget om waypoints netop har fået 2 nye stemmer (points) på teslatap.
TwoChops
TwoChops Jan 11 '16

"Kortet" er faktisk 2 ting. På den store skærm bruges Googles kort, som er online. Opdateringer sker hos Google, hvilket selv Tesla nok ikke har den store indflydelse på. Selve navigationen varetages af en Garmin maskine, som har sit eget kortmateriale. Dette ligger downloaded i bilen og opdateres fra tid til anden (ret sjældent). Er måske sket to gange i de næsten 2 år, jeg har haft min P85

muller
muller Jan 11 '16

Waypoints er et ønske der er blevet gentaget utallige gange gennem de seneste år. Uden held.

@TeslaFreak: Ja, kortopdateringer kommer som en selvstændig OTA update. Siden november 2013 er der kommet én.

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 11 '16

@Hilbert Den ene er mig.

@TwoChops/muller Det er da underligt hvis det er Garmin for de laver så vidt jeg ved opdateringer 4 gange om året, er det så Tesla der sidder på opdateringerne?

Hilbert
Hilbert Dec 8 '20

Endelig ser det ud til at Tesla NAV får mulighed for at vælge rute med "waypoints".

https://www.teslarati.com/tesla-navigation-waypoints-spotted-elon-musk/

Det har Tesla manglet nu i 8 år, så det må siges at være på høje tid - glæder mig allerede.

Vi må håbe, at de så samtidig får rettet det beregnede forbrug til 0 (nul) på færgeture (så vi kan regne med behovet for ladning efter færgerejsen).

Du kan selv prøve at indlægge en tur til f.eks. Lillehammer via Hirtshals-Larvik.