Loading...
dk

Navigation i 7.1 | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Jan 13 '16

Synes navigationen i 7.1 er blevet rigtig meget dårligere. Næsten uanset hvilken rute jeg vælger ( I sær i større byer ), så laver den nogle helt underlige ruter. Har slået Beta fra. Slår jeg at den skal tage højde for trafik fra, så virker det ok. Men med trafik på, 5min, så laver den mærkelig ruter, selvom der ingen trafik er på "hoved ruten ".

Håber virkelig snart der kommer mere fokus på den navigation. Det er sgu pinligt, at man har så stor en skærm, og man alligevel skal bruge ekstern navigation, steder hvor man ikke er kendt.

Kom nu med ruteplanlægning, A-B ruter, alternative ruter, undgå veje mm..!!

TorbenS
TorbenS Jan 13 '16

Uanset om jeg har trafik slået til eller ej, så foreslår navigationen en meget snoet vej det sidste stykke i byerne. Også selv om der er en lige vej.

Min Autosteer er også blevet værre til at dreje ud af afkørslerne på motorvejen..

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jan 13 '16
MrCoffee
MrCoffee Jan 13 '16

Enig T3S7A  Jeg er græsk katolsk om bilen kan køre sidelæns ind i en bås af sig selv, få Navién på plads, det burde nogle progammører klare på en formiddag - ellers ring til Tom Tom...

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 23 '16

Var på en lidt længere tur i dag hvor jeg kørte den helt i bund. Periodisk estimerede den at de ville komme under 0% ved destinationen. Kan det passe at den i 7.1 ikke fortæller hvor meget under 0% man ankommer til destinationen med? Tidligere var det sådan at den sagde x% under nul. Nu viser den bare batteriet og et udråbstegn. Det gør det da noget mindre fleksibelt i forhold til at justere sin kørestil således at man rammer SuC så tæt på nul som muligt eller er der noget jeg overser?

Seppe
Seppe Jan 23 '16

Jeg tastede en adresse ind i dag, til en tur jeg skal kører i morgen, der skrev den fint at jeg ville ankomme med -17% med det aktuelle strømniveau.

Havde du lader sat til i mens? Så skriver den det nemlig ikke af en eller anden grund...

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 23 '16

Nej det var godt nok mens jeg kørte...

runeh
runeh Jan 24 '16
Jeg har stadig ingen problemer oplevet med navigationen. Præcis og god hele tiden. Eneste problem er den naturligvis underestimated ens forbrug. Men efter en Ca. 20 km er den faktisk overraskende præcis også i estimeret forbrug.
lysmanden
lysmanden Feb 6 '16
Mon gps var i går meget anderledes når jeg skulle taste adresse. Der kom 3 felter frem og jeg skulle taste land osv. Fik det aldrig til at virke. Andre der har haft samme problem?
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 6 '16
Hvis du ikke har 3g forbindelse laver den det nummer hvor den beder om land osv. Navigationen kan dermed bruges såfremt at du ingen netdækning har.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 6 '16
lysmanden
lysmanden Feb 6 '16
Sen viste 3 g for det var jeg Obs på. Kørte i centrum i Kbh
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 6 '16
Så bliver jeg dig svar skyldig...
PeterE
PeterE Feb 17 '16
Jeg ved godt at det er forbudte ord, men jeg synes faktisk at navigationen er udmærket. Og ja, jeg har også et lokalkendskab som gør at jeg ind imellem vil kunne finde på noget smartere, dvs hurtigere. Og sådan var det også med min Navigon og min TomTom tidligere. Kunne det forbedres? Ja sgu. Men er det elendigt? Nej, ikke hvis I spørger mig. 
TeslaFreak
TeslaFreak Feb 17 '16
Det værste er helt klart det gamle kort. Jeg har på mine 9000 km kørt forbi 20 rundkørsler og adskillige veje der ikke var på kortet. Jeg har også været ude for at blive ledt ned af en vej der var fjernet. Udover det mangler jeg via points så man kan se hele ens rute og om man har strøm nok til hele vejen.
griffel
griffel Feb 17 '16
> Udover det mangler jeg via points så man kan se hele ens rute [...]

Ja, og 'Undgå motorvej', 'Undgå færger' osv. osv.
Kort sagt alle de basale funktioner og muligheder, som en gængs navigator har kunnet i mange år...