Loading...
dk

Vampyrdræn | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee May 5 '14
Indimellem har der været talt om Model S' energitab, når den holder stille, det såkaldte vampire drain. Nu har min holdt stille i et par uger, :-(, på værksted, og det har givet rig lejlighed til at følge med i dette fænomen. Bilen er ikke blevet ladet op, og har på 14 dage tabt ca. 35 km, svarende til ca. 6 kWh eller ca. 15 kr. i el. Den slags vampyrer er til at leve med.
mortenhomann
mortenhomann May 5 '14

Min holder uden ladning om natten og taber ca. 7 km på en nat (står ikke i Energy Saving Mode). Det synes jeg er lige rigeligt.

Raymond
Raymond May 5 '14

Så sæt den da i "Energy Save", den er kun et par sekunder længere om at vågne om morgenen.

mortenhomann
mortenhomann May 6 '14

Det kan man jo gøre. Men jeg mener alligevel, at et dræn af den størrelsesorden er for meget. Ingen andre elbiler er i nærheden af det. Hvad mister I andre på lignende tidsrum?

sjensen
sjensen May 6 '14

Jeg har haft "energy save" på fra starten så der er ikke meget "dræn".

Bortset fra "Energy save", så prøv at lav nogle flere aflæsninger - f.eks. kl. 18, kl. 22, kl. 8 og kl. 12. Det er tænkeligt at temperaturer (bil/udendørs) har en indflydelse på bilens estimat af hvor mange kilometer der er tilbage. Er det iøvrigt km i 'Typical'?

mortenhomann
mortenhomann May 6 '14

Det er typical range, og tabet er nogenlunde lineært.