Loading...
dk

Ny update - Flere vejbaner, hvordan? | Tesla Forum

RasmusKoch
RasmusKoch Jan 14 '16

Hej alle.

Jeg kan se i release notes for den nye opdatering, at man skulle kunne se flere vognbaner, samt se om det er en lastbil eller almindeligt køretøj foran. Hvordan får man det frem på skærmen?
 

På forhånd tak!

Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '16

Hvis du har opdateret til 7.1 og du kører en model med AP så er det der automatisk, jeg kan ihvertfald se det i min. (PS! det kan godt være du skal slå alle autopilot - driver assistence - settings til under settings)

RasmusKoch
RasmusKoch Jan 14 '16

Okay, så det er kun på modellerne med autopilot og ikke dem uden? :)

Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '16

Ja du er nødt til at have radaren for at kunne "se" de andre køretøjer.

Battmobil
Battmobil Jan 14 '16

Jeg har ikke AP (endnu) men har 7.1 og kan nu se lastbiler flere biler osv. Jeg tror det vigtigste er at have den rette hardware. Tesla oplyste mig en gang at hardware til AP er i biler efter September 2014.

RasmusKoch
RasmusKoch Jan 14 '16
Min er også efter Sep 2014. Må lige køre en ordentlig tur i morgen og ligge mig bag nogle lastbiler og se an.
Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '16
@rasmus, displayet på biler med AP er en bil med lys og hastighed derover. Uden AP er der et rundt speedometer display. Hvis du har AP og kører på en vej hvor striberne kan ses af radaren så vil bilen ligge indenfor en vejbane og forankørende vil kunne ses. Med 7.1 vil du også se forankørende i bane(r) ved siden af dig.
dRxL
dRxL Jan 15 '16
Er det radaren der "ser" vejstriberne? Jeg havde forestillet mig at det var det 'hemmelige' fremadrettede kamera der så dem.
RasmusKoch
RasmusKoch Jan 15 '16
Jeg kan sagtens se de forankørende biler samt vejbanen. Men troede at jeg også ville kunne se den nye opdatering, dvs. Flere vejbaner, samt om det er en lastbil eller bil der kører foran. Jeg har ikke autopilot endnu. :)
SuneH
SuneH Jan 15 '16

@Hookmaker: Nej. Biler uden AP, men med den nødvendige hardware, på version 7.0 eller 7.1 har samme billede af forankørende og vejstriber (jeg har en). Men den kan ikke styre efter striberne og har heller ikke TACC. Men billedet er det samme. For at få det runde speedometer skal man have en bil uden hardwaren (dvs fra før oktober 2014).

@dRxL: Det er ganske rigtigt kameraet, som ser vejstriberne, ikke radaren.