Loading...
dk

Rengøring af Læder | Tesla Forum

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jan 15 '16

Hej alle. Så har jeg efter utallige af opfordringer fået brygget en lille hurtig video sammen omhandlende rengøring af læder med opti clean (skal ikke forveksles med leather protectant) Flere videoer kommer de kommende uger  :)

Undskylder på forhånd kvaliteten hehe

https://www.youtube.com/watch?v=-g1HR8G25us

Jeg lavede en kort video med efterfølgende læder beskyttelse, men der var så meget rysten på hånden at jeg gjode mig selv søsyg under redigering, så den må i have tilgode

Go aften

Forummets indlæg er redigeret af DetailingBilpleje Jan 15 '16
Michael84
Michael84 Jan 15 '16

Tak for god service igen igen! :-)

DetailingBilpleje

Tak michael. Glemte sidst at spørge dig om du har snakket med tesla om læderet (den slidte spot)

Kramer
Kramer Jan 15 '16

Andre der oplever at læderet(på mine Nextgen) bliver hurtig slidt.

Krøller og små-revner allerede efter 4mdr ejerskab. Kan det passe? Selv i min 10årige Audi var det ikke så slemt.

DetailingBilpleje

Ja det er desværre det ømmeste punkt i hele kabinen - Har én inde i shoppen idag der er slidt igennem selve farven på 1 månede - Mener også at michael84 nextgen var slidt igennem yderste lag farve på samme tid ca

Kramer
Kramer Jan 15 '16

Hvad gør Tesla ved det? Må garantien vel dække. Nogen der har talt med Tesla om det? reaktion?

DetailingBilpleje

Jeg kan ikke se en langsigtet løsning - jo de dækker ret sikkert et nyt sæde, men et par mdr efter har du samme problem - Jeg ville køre til en saddelmager og høre hans råd

MS
MS Jan 15 '16

@DetaillingBilpjele - købte for noget tid siden dit Optimum Leather Protect - fungerede fint på min forrige Tesla og har også brugt det på den nye med netgen sæder. Vil det afhjælpe problemet tror du? Morten

DetailingBilpleje

MS - hvis en overflade er porøs i natur tror jeg kun det udsætter problemet lidt - Men det er absolut bedre end ingen ting - Man skal især fokusere på at behandle de steder der "stikker ud"

Klaus_
Klaus_ Jan 15 '16
Jeg bruger optimum leather protectant på min cirka 1 gang om måneden. Har kørt 22k på 8 mdr og synes ikke jeg har bemærket slidmærker på sæderne. Der er selvfølgelig de her "folder" men de irriterer mig nu ikke.
DetailingBilpleje

Klaus - det vi mener med slid er ikke folder men "maling" "farve" der er væk - under dér kan ses gråt læder. Er sikker på at leather protectant kan afhjælpe på problemet, men det burde ikke være sådan at glemmer man det et par måneder er sædet slidt hehe

Klaus_
Klaus_ Jan 15 '16
Netop - og det var også min pointe. Enten har jeg fået gode next gen sæder, eller så slider jeg dem anderledes, eller så er leather protectant ret godt :)
Michael84
Michael84 Jan 16 '16

Jeg har sendt en mail med billede af slitage på syningen på ryglænets sidestøtte til Tesla... Jeg fik ikke svar fra dem, så jeg fulgte op i mandags... Mit sidespejl der havde en lakfejl fra fabrikken var bestilt for mange måneder siden, men i mandags talte jeg med en servicemedarbejder og både info om sidespejl og læder var pist borte... Når jeg henter spejlet bliver den mail jeg har sendt fremvist sammen med problemets omfang idag efter 4 måneder... Det er stadig kun den syning der er slidt, men førersædet får Leather Protectant engang hver anden uge... Jeg skal nok sørge for at holde jer informeret om udfaldet...

P85DK
P85DK Jan 16 '16

Sådan her ser mit rygstykke på føresædet ud. Har ingen idé om hvordan det er kommet, da det er midt på ryggen uden specielt meget påvirkning. Tesla har bestilt nyt rygstykke hjem som skiftes midt marts.

KurtH
KurtH Jan 16 '16
Hej Morten / DetailingBilpleje

Tak for en god video. Kvaliteten ser ganske fin ud.
Hvor ofte anbefaler I at man behandlere med Opti clean?

Mvh Kurt
Ledsager
Ledsager Jan 16 '16

Hvad søren laver I på de sæder. Jeg har haft bilen i 6 mdr. og aldrig gjort noget ved dem. De ser ud som nye bortset fra et par små buler til balderne, lige efter jeg har kørt. Måske er mit liv i teslaen ikke så farverigt som andres. (Mine indre lysbilleder fejler ikke noget)

Nitter fra jeans har lædersæder dog aldrig været glade for, så det kunne måske være en forklaring.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Jan 16 '16

Ledsager: Det er ikke nitter fra jeans da det hovedesageligt er rygstykket den er gal med

KurtH: opti clean bruger man bare efter behov - måske en gang om måneden og så efterbehandler man med optimum leatherprotectant. Andet kan også bruges, men disse produkter er jeg trykke ved da jeg bruger dem til daglig.

HRH
HRH Jan 17 '16
Kan man købe det på Sjælland, eller er det noget, der skal sendes?
Mixi
Mixi Jan 18 '16

Hej HRH

Jeg har det på lager du kan bestille det på all4cars.dk 

MVH Michael