"Amerikanerne" er nogle hårde hunde (man må dog ikke generalisere) - men det sidder udenpå tøjet og i kæften. Og rigtig mange kan godt lide at brovte og flashe - specielt i Texas hvor man jo nu må gå med våben i bælte som på Doc Holidays tid. Jeg tror dog nu de fleste ville løbe pivende væk fra noget der bare kommer i nærheden af OK Corral...;-)
Det sker uhyggeligt sjældent at der trækkes et skydevåben i selvforsvar af "almindelige borgere" udenfor hjemmet. De fleste af de få der nogensinde får lejlighed til at føle sig truet og trække våben, gør det i hjemmet i forbindelse med indbrud.
Jeg besøgte en gang en god ven i Masachussetts. Da vi kom hjem og parkerede bilen og steg ud af bilen på gaden foran huset kom en nabo gående forbi med en Newfoundlænder uden snor på. Poul stod med den ene hånd dybt begravet i lommen, og da naboen var passeret spurgte jeg om han havde et våben i lommen for det så sådan ud. Op trak han en lille stumpnæset cal 45 kanon til min store forbløffelse. Han sagde: Kan du se katten der ligger på kanoen og sover? Det er min store grå, hun er 21 år gammel. Hvis hunden ser katten er det slut. Men før det sker har jeg skudt hunden! Idioten der gider bare ikke gå me den satans køter i snor. Men den dag det sker er han selv ude om det.
Tja, sådan kan nogen amerikanere være, men de er nogle flinke mennesker...;-)