Loading...
dk

Har købt en Tesla S85 - Privat | Tesla Forum

JesperRoedkjaer
JesperRoedkjaer Jan 19 '16

Hej alle.

Jeg har indgået aftale omkring køb af en Tesla S85 fra 2. halvår 2015 og glæder mig som et lille barn :)

Nu skal vi blot have det praktiske på plads, så derfor et par spørgsmål til eksperterne:

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ved at handle hos en privat kontra forhandler. Der er jo stadig 8 års garanti på Batteri + motor og 4 år på resten af bilen?

Man benytter vel blot en standard FDM slutseddel ved handel?

Andre ting?

Har selvfølgelig allerede surfet nettet tomt for info i den sidste tid, til stor irritation for konen, men gode råd og andet i forbindelse med køb er meget velkommen :)

SuneH
SuneH Jan 19 '16

Næh, det burde være lige til højrebenet.

Du kan evt. tjekke dens energiforbrug ved at kigge på Trips-siden under Controls, for at få en idé om den er kørt hårdt eller ej (med mindre sælger har nulstillet Trips). Og det samme med dæk. Og ellers er det jo bare at sikre sig at du får evt. sommerhjul med, måtter og den slags. Og to nøgler, ladekabel, evt. type2 kabel og andet godt.

Og for resten: Velkommen til :-) Det bliver du glad for!

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Jan 19 '16
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Jan 19 '16

Tjek at bilen er solgt fra ny i Danmark og at den ikke har haft skader.
Tjek at den er "supported" i Tesla Danmark regi
Tjek restgæld.

Rigtig god fornøjelse med din nye ellert

Vh.

Jeppe

T3S7A
T3S7A Jan 19 '16

Husk, det er 4år eller 80.000km hvad end der kommer først. 

Kan være en god ide at sikre sig, det ikke er en USA import bil. Men dem er der nu ikke mange af her i landet. 

Husk efter handlen, at slå tilgang via mobil app -> FRA. Så sælger ikke kan følge dig, og låse bilen op og kører væk med den igen. Indtil du selv får overført bilen i dit navn ved Tesla. 

fmm1000
fmm1000 Jan 19 '16

Solgte netop min gamle bil privat, da jeg fik Tesla.

Brugte også FDM-kontrakt.
Du skal som køber huske dit nemid, så I kan lave straksoverførsel af pengene.

Sælger skal have registreringsattesten klar, når du kommer.

Herpå står der en kode, som I skal bruge til at omregistrere bilen.
Han skal også bruge nemid til dette.

fmm1000
fmm1000 Jan 19 '16

Solgte netop min gamle bil privat, da jeg fik Tesla.

Brugte også FDM-kontrakt.
Du skal som køber huske dit nemid, så I kan lave straksoverførsel af pengene.

Sælger skal have registreringsattesten klar, når du kommer.

Herpå står der en kode, som I skal bruge til at omregistrere bilen.
Han skal også bruge nemid til dette..

Check selvfølgelig også at bilen har det lovede udstyr.
Hvis sælger har skrevet autopilot, skal du teste at det er aktiveret ellers står du med en regning på over 20.000

Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jan 19 '16
sjensen
sjensen Jan 19 '16

I forbindelse med overdragelse er der en nyttig 'reset' funktion i bilen som fjerner al opsætning (WIFI, HomeLink, bookmarks, besøgte ladere, driver profiles, etc.) Man skal lige være opmærksom på det tager noget tid (20-30 min ?).

JesperRoedkjaer
JesperRoedkjaer Jan 19 '16

Hej alle, tusind tak for super input, det er hermed noteret :)

Niels
Niels Jan 19 '16
du skal efter købet også have fat i tesla som overføre bilen til en email som du har - først når du har en 'my telsa' konto og bilen er overført til denne kan du benytte mobil appen - tager nogle dage inden det er klart.

da jeg solgte, installerede vi appen på købers telefon og indtastede mine credentials - så kunne han styre teslaen fra dag 1. da bilen var overført nulstillede jeg mit kodeord.
ErikBH
ErikBH Jan 20 '16

@JesperRoedkjaer - du skal indsende "Proof of ownership" (fx en pdf af din midlertidige reg.attest fra skat) til ServiceHelpEU@teslamotors.com. I mit tilfælde blev mailen sendt en onsdag kl. 13.53 og kl. 14.07 fik jeg en mail om at de ville kigge på det og jeg fik besked indenfor 2 dage.

Kl. 16.32 samme dag fik jeg besked om at den var aktiv i mytesla.

Og du kan sagtens leve uden app'en de første få dage (eller timer ;-) ).

Du kan allerede nu oprette en mytesla konto på https://my.teslamotors.com/da_DK/mytesla - så er du klar når den er købt ;-).

vh, Erik

spaceman
spaceman Jan 20 '16

Det var ikke nok med den midlertidige for mig; måtte vente på jeg fik den endelige.

JesperRoedkjaer
JesperRoedkjaer Jan 20 '16

Smukt, mere vigtigt input, takker.... 

myTesla konto er hermed oprettet, det er vigtigt at være helt klar når dagen endelig kommer.... 

@ErikBH - Hehe, ja det er nok nærmere timer..... :)