Loading...
dk

Stuttgart 31/5 og opladning i Tyskland | Tesla Forum

sjensen
sjensen May 6 '14

Der er "EV Parade World Record Attempt" i Stuttgart d. 31/5. Se 

http://www.wavetrophy.com/en/programme/world-record-parade/

Med de kommende superchargers bliver det jo snart trivielt at køre sydpå, men lige nu kræver det stadig lidt planlægning. Der er ca 770 km til supercharger i Wilnsdorf fra københavnsområdet hvis man tager den vestlige rute. Derfra er der 245 km til næste supercharger i Bad Rappenau og så er man stort set i Stuttgart.

Muligheder for opladninger i Tyskland

RWE

Vattenfall (Hamburg og Berlin)

Ladenetz.de

Foruden alt hvad der dukker op på plugshare og plugsurfing.

Andre bud på opladning i Tyskland eller praktisk erfaring?

Bluecoffee
Bluecoffee May 7 '14

Nok lidt af en zig-zag omvej, men hvis man kører over den netop åbnede supercharger i Magdeburg, er der 380 km ad korteste rute til Wilnsdorf. Magdeburg bør kunne nås med fuld ladning fra Rødby (evt. ekstra opladning på Clever i LaLandia). Men i øvrigt er paraden om morgenen, så det giver vel mest mening at tage en overnatning på vej derned. I så fald kan jeg anbefale hotel Der Achtermann i Goslar, hvor der er en gratis offentlig ladestander (11 kw) lige over for hotellet. Så har man strøm nok til at nå til Wilnsdorf (meget) tidligt næste morgen og derfra som beskrevet til Stuttgart. Alternativt kan man køre længere mod syd på 1. dagen, så man er tættere på målet den 31.5. 

Forummets indlæg er redigeret af Bluecoffee May 7 '14
okb
okb May 8 '14

Jeg har fått beskjed fra Sven Unseld, Tesla Service Manager i Hamburg at jeg kan komme når som helst og lade hos dem hvis jeg er på gjennomreise. De har 2 ABL Wallbox-ladere på 22 kW på utsiden av bygningen, disse er tilgjengelige 24/7 og man trenger ikke å melde fra på forhånd (men de kan selvsagt være opptatt når man kommer...). 

Har også fått beskjed fra RWE at man som Tesla-eier kan lade gratis fra deres Type 2 ladere i Tyskland, men man må ringe et nummer (0800 2255793) og forklare at man ønsker å lade ("Erkläre dem Kollegen am Telefon, das du einen Tesla fährst, er wird die Ladesäule dann aus Kulanz freischalten"). Det var noe usikkert om man trenger et tysk SIM-kort eller ikke i telefonen, men i såfall kan man kjøpe et "kontantkort" på en bensinstasjon i Tyskland.

sjensen
sjensen May 8 '14

Tak for input og godt tip vedr. Hamburg og RWE.

RWE har tilsyneladende omkring 700 22kW ladepunkter i Tyskland. Se evt. deres "e-kWh" app til iOS og Android.

Der skulle være en ny løsning på vej for udlændinge der ønsker adgang til RWE netværket.

Kiefer
Kiefer May 8 '14

Egentlig lidt sjovt at en sådan parade laves i Mercedes og Porsches hjemby :-)

/Martin