Loading...
dk

Bremse/stoplys ved energi renegrering | Tesla Forum

Johannelund
Johannelund Jan 23 '16

Efter software opdatering til 7.1 tændes bremselygter ikke mere når spederen slippes,

det gjorde den så vidt jeg erindre ved 7.0, Er jeg gal på den

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Jan 23 '16

Jeg tror det varierer efter "bremsekraften" vores gør det når der regeneres og dermed bremses lidt kraftigere

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 23 '16

Min gør det stadig, men det har altid kun været når den er oppe på en vis bremse effekt.

SuneH
SuneH Jan 23 '16
Det er lidt af et mysterium hvornår bremselyset tænder ved regen. Jeg har googlet lidt på det og fundet et par tråde. Der er meldinger om, at det tænder når man regen med mere end 15 kw, mens andre peger på, at det styres af et accelerometer, som tænder bremselyset når bilen sætter farten ned (uafhængigt af antal kw).

Er der nogen, der ligger inde med sikker viden?

Jeg har selv været nysgerrig. Det er oplagt, at regen skal tænde bremselyset når man regen, men ofte letter man jo kun lige foden fra speederen og regen kun en anelse. Og der er det jo ikke nødvendigt, der vil det bare forskrække bagvedkørende. Så måske ved 15 kw er en god ide.
runeh
runeh Jan 23 '16
Tror du har ret i det er noget med decellerationen at gøre i forhold til hastigheden. Synes før at have oplevet, at stort set fuld regent ikke giver bremselys med det samme ved høj hastighed, hvor den heller ikke bremser så voldsomt. Først ved lavere hastigheder begynder den. Men er enig i det varierer noget og ikke er til at blive helt klog på. Dog synes jeg den lyser når den skal - næsten for ofte. Men hellere det end modsat.
Forummets indlæg er redigeret af runeh Jan 23 '16
SuneH
SuneH Jan 23 '16
Hvordan ser du når den lyser?
TwoChops
TwoChops Jan 23 '16
Billedet af bilen i dit speedometer afspejler virkeligheden. Når stoplysene lyser på skærmen, lyser de også bag på bilen. Nogen vil måske vælge at se sammenhængen omvendt, men i praksis er det vel ligegyldigt :-P
lysmanden
lysmanden Jan 24 '16
Kør en tur på en mørk lande vej aå kan i nemt se bremse lyset i side spejlene
Ved koldt bageri eller fuldt batteri reg den jo ikke eller meget lidt
Er helt overbevist om at bremse lyset tændes når bilens fart sænkes markant, spørgsmålet er ved hvilken påvirkning / nedbremsning ?
Raymond
Raymond Jan 24 '16

Lysmanden: Du kan se bremselyset på afbildningen af bilen i hoveddisplayet, førhen tændte det altid ved 15kW(det har Hookmaker for længst fundet ud af), i dag tror jeg de har ændret metode/algoritme, for jeg har set den tænde for bremselys helt nede ved 5kW. På "gamle" TMS kan man åbne control-? og se billedet af bilen og her se hvornår bremselyset aktiveres.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jan 24 '16
Metguy2000
Metguy2000 Jan 25 '16

Jeg lagde mærke til at bremselysene blinkede da jeg lavede en (u)kontrolleret udskridning i en blød kurve. Jeg så det kun fordi det var mørkt og det komplette snedække reflekterede bremselyset kraftigt.

Det er da en fin måde at advare bagfra kommende billister.