Loading...
dk

Ny brugervejledning med 7.1 | Tesla Forum

Jevi
Jevi Jan 24 '16

Vi har fået en ny brugervejledning for model S (Europa) dateret 14.1.16.

Se i MyTesla/Dokumenter. Specielt side 69 ff om førerassistance er interessant. Der er nogle betjeningsfunktioner for TACC som jeg ikke kendte og er spændt på at afprøve. Det handler om "intelligent farttilpasning".

erecords
erecords Jan 24 '16
Synes ikke automatisk hastighedsjustering virker for mig... Altså den virker får jeg sætter tacc til, men ændres hastigheden f.eks fra 110 til 80 justerer den sig ikke af sig selv. Har nogen fået den til det?
Raymond
Raymond Jan 24 '16

Det står der heller ikke i brugsvejledningen, du skal stadig holde pinden inde et øjeblik, hvis du vil have den til at skifte til hastigstavlen(+/-)

Kiefer
Kiefer Jan 24 '16

Men i forhold til hastighedsbøder vil det være for sent, da ATK jo ofte holder lige efter et 50km/t skilt, hvor bilen vil sætte farten ned når den ser skiltet og ikke inden. 

Men ellerds enig, hvorfor den ikke har fået den indstilling til automatisk at sætte farten ned eller op er mig en gåde.

/Martin

fmm1000
fmm1000 Jan 24 '16
Synes jeg har læst et sted at det kommer.

Noget helt andet er, jeg har aldrig fået automatisk fartsænkning ved frakørsler til at virke.

Er der andre der har haft hel og hvad er fremgangsmåden.
lysmanden
lysmanden Jan 28 '16
Gert med profilen EMPLY skrev før jul at han havde en god dialog med nogle høje herrer over fra Tesla. Der var tale om at bilen selv skulle kunne regulere efter hastighedstsvlene