Loading...
dk

Chademo opladning | Tesla Forum

JohnU
JohnU May 8 '14
Hej med jer.

Er der nogen herinde der har prøvet at lade deres tesla med chademo? Jeg har set at clever har et par enkelte stationer der understøtter det.
sorbra
sorbra May 8 '14

Jeg fik den 17. april svar fra Tesla i Holland om at Chademo adapteret endnu ikke er klar til levering. Så, det ser ud til at vi må væbne os med tålmodighed :(

Det er iøvrigt mit indtryk at Clever har en del Chademo ladestationer, så jeg satser umiddelbart på Chademo til min TMS, som jeg skulle modtage i slutningen af maj måned ifølge seneste estimat. Jeg håber til gengæld at spare type 2 kablet...

Kiefer
Kiefer May 9 '14

I mellemtiden er dette interessant læsning:

http:///...-diy-CHAdeMO-adapter

Der bliver lavet sjove ting i Frankrig som åbenbart har masser af Chademo ladestationer.

/Martin

kajakaj
kajakaj May 9 '14

http://ing.dk/artikel/50-ekstra-hurtig-ladestationer-til-elbiler-kommer-til-landet-134313

Clever har ca. 50 Chademo quickladestandere i Danmark

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj May 9 '14
sorbra
sorbra May 9 '14

Hvis så ovenikøbet de fleste virker, så virker det på mig som en no-brainer at Chademo skal indgå i ladearsenalet :) Gad vide hvorfor det tager Tesla så lang tid at få adapteret ud af døren...

Min kommentar skal ses i lyset af de erfaringer som vi fornylig kunne læse om fra elbil turen til London, hvor mange ladesteder viste sig i praksis at være ude af drift, selvom de kunne ses på diverse oversigtskort over elbil lademuligheder. Nu var det jo næppe Chademo ladere der skabte udfordringer for Tesla dytten på den tur, men det gjorde mig da opmærksom på, at vi kan få brug for en plan B lidt endnu.

Kiefer
Kiefer May 9 '14

Jeg tror at årsagen til de er så længe om det, skal ses i lyset af at hurtigladning af en Tesla S er bygget op omkring deres egne superchargere og den proprietære protokol de snakker mellem bil og superladestation. Bare se den diskussion der har været på teslamotorsclub omkring en reverse engineering af kommunikationen mellem bil og lader. En adapter til Chademo skal jo simulere den kommunikatiion, det tror jeg ikke er nemt at lave i et enkelt stik.

Jeg synes, turen til London var et rigtig godt eksempel på, hvorfor Tesla skal se at, få fingeren ud og få oprettet de superladestationer i Europa, som de nu engang har lovet, de vil installere allerede inden sommer i år.

/Martin

sjensen
sjensen May 9 '14

Jeg har ikke lige det rigtige link, men på enten det norske eller svenske forum er der et indlæg om at de har mødt en Tesla medarbejder på test-tur med en Chademo adapter.

Jgilberg
Jgilberg May 10 '14

Adapteren har blitt testet ut i Norge. Jeg har hørt/læst at Chedemo-stationerne blev meget varme når adapteren blev brugt, og det er årsagen til forsinkelsen.

gunberg
gunberg Sep 5 '14

Noget nyt om levering af Chademo adaptor til Tesla S med dob. lader?

Kiefer
Kiefer Sep 5 '14

gunberg: Ikke umiddelbart, men du behøver ikke dobbeltlader for at benytte en Chademo, den vil på samme måde som en SC går uden om de indbyggede ladere, og kunne lade DC strøm direkte til bilen med op til 50KW.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 5 '14
KS
KS Sep 5 '14

Det sidste jeg har hørt (i mandags) var at adapteren faktisk er produceret i større antal, men der mangler en CE godkendelse for at den kommer i handlen.

Jgilberg
Jgilberg Sep 5 '14
Citat fra kseitzberg

Det sidste jeg har hørt (i mandags) var at adapteren faktisk er produceret i større antal, men der mangler en CE godkendelse for at den kommer i handlen.

Håber den kommer snart. Skrev mig op til den i dec
KS
KS Feb 21 '15
Fik til morgen besked om at adapteren nu kan leveres og at det var min tur på ventelisten. Har bestilt til levering i Kbh. Så den er klar til sommerens ture sydpå og evt til udlån.
SimonHN
SimonHN Feb 21 '15
Ken: jeg vil måske godt låne eller leje den i uge 32? Skal køre kyssepigerne rundt ved Post Danmark Rundt 2015. Hele ruten er ikke offentlig endnu. men 1 etape er ovre i vest Jylland. De afslutter nok på Sjælland. Så skal jeg nok komme forbi med adapteren. Men kan ikke love pigerne er med ;) hehe

Prøver lige at få en adapter selv, måske via et sponsor. Men det er jo rart at ha en backup. :)
Genild
Genild Feb 21 '15
Simon: Er det så også blevet dit lod at øve med pigerne
SQLCPH
SQLCPH Feb 21 '15
Jeg venter stadig på en flink mail fra e.on/clever der tilbyder gratis at låne en CHAdeMO adaptor indtil de får fastmonteret en adaptor på alle deres standere. Vil de have kunder i biksen? Det burde alle udbydere gøre i Europa.

Det forekommer mig tosset at vi alle skal stå i kø for at give 3500 kr for en adaptor til at købe strøm!
Genild
Genild Feb 21 '15
Det lyder egentlig ganske fornuftigt. De forventer jo heller ikke at folk slæber et pumpeanlæg med hen på tanken, når man skal have benzin.
Faktisk tror jeg direkte, at de vil tage det ilde op, hvis man medbragte sit eget pumpeanlæg.
SimonHN
SimonHN Feb 21 '15
Genild. Kan godt være vi bliver nød til at øve lidt. :P
KS
KS Feb 21 '15

@SimonHN: du skal være velkommen til at låne:

https:///...tz=Europe/Copenhagen

Sider: 1 2 »