Loading...
dk

Slå en fase til/fra under ladning | Tesla Forum

ErikBH
ErikBH Jan 27 '16

hej alle,

jeg har brug for lidt hjælp omkring ladning hjemme.

Vi har en Tesla og en Nissan Leaf. Jeg ønsker at kunne lade dem begge på samme tid i løbet af natten så jeg går og pusler med lidt forskellige idéer.

Mine tanker går på at Tesla'en får 3 faser 16A når Leafen ikke lader. Når Leafen så lader, får Tesla'en så kun 2 faser. Så langt så godt.

Jeg tænker at enten en manuel løsning med en korrespondanceafbryder (der kan tage 16A over længere tid) som skifter mellem Tesla og Leaf eller noget relæ værk.

Eller en automatisk løsning ved at få et relæ til at slå den ene af 3 faser FRA til Teslaen - når der kommer et styresignal fra min OpenEVSE controller - samme signal der slår den ene fase TIL til Leafen. Har nogen gode ideer eller erfaringer her hører jeg meget gerne :-)

Det med at slå en fase fra/til giver mig tanker om hvad Tesla'en vil sige til at miste en fase midt under opladning - og hvad vil den sige til at få en ekstra fase, sådan småkage, midt i det hele?

vh, Erik

KS
KS Jan 27 '16

Lad nu være med at lege med dette - få lavet 2 faser til Teslaen - 1 til Leafen. Alt andet er noget fusk, og er sikker på at bilen vil stoppe ladning hvis den ene fase ryger. Vi prøvede det for lang tid siden, da TSLA og jeg begge trak på en 16a installation. Jeg med en Model S og Carl med en Roadster. Det gik helt galt for begge..

Dette emne er låst