Loading...
dk

Dørhåndtag kører ikke ud - højre fordør. | Tesla Forum

YESTES
YESTES Jan 28 '16

Dørhåndtaget i højre fordør kører ikke ud :-(
Er der nogen der har erfaringer eller viden...
Der er strøm til både spejl og rude der virker fint.
Jeg kan ikke se lys fra dioden inde i håndtaget (som jo er inde i døren).
Døren kan åbnes fint indefra.
Ja, jeg HAR prøvet at resette skærme (begge), hele bilen, banket på døren både inde og ude, trykke på håndtaget, slået "Drivers side " til og fra flere gange...
Jeg kan jo bare kører til de meget flinke tesla folk i Århus, men har overhovedet ikke tid de kommende uger, så er der nogen der kan hjælpe med:
Er der en sikring? Hvor? Andre gode erfaringer?
For et par måneder siden var det begge håndtag i højre side der ikke kom ud, fik det fixet i Århus - med en "softvare opdatering" ...var beskeden. Det var det nok også når det var begge døre. Men nu er mit gæt mere i retning af en mekanisk eller god gammeldags 12 v fejl :-)

VH YESTES Odense

P85DK
P85DK Jan 28 '16

har du prøvet at ringe til Tesla på 80 71 10 24?

JCHansen
JCHansen Jan 28 '16

Jeg har samme problem med en 85 D blot er det venstre bagdør der nægte at slå håndtaget ud, Tesla Aarhus siger midt i marts før har de ikke tid. Har også prøvet alt, dog ikke et velrettet spark.

JCHansen
JCHansen Jan 28 '16

Jeg har samme problem med en 85 D blot er det venstre bagdør der nægte at slå håndtaget ud, Tesla Aarhus siger midt i marts før har de ikke tid. Har også prøvet alt, dog ikke et velrettet spark.

SuneH
SuneH Jan 28 '16

Jeg havde samme problem med højre fordør i slut november/start december. Det gik væk af sig selv. Der har ikke været problemer med den i 1,5 måned, selvom der har været hård frost etc siden. Men vil lige bede Tesla om at kigge på den ved lejlighed sammen med et par andre småting. Men det kan fint vente til foråret.

MrCoffee
MrCoffee Jan 28 '16

Yestes, har lige haft nøjagtig samme problem, prøvede også alverdens ting bla at forcere håndtaget ind, efter et indlæg herinde, dog uden held, det forvirrede bare motoren og det kørte til sidst ud igen. Var inde og få det fikset i går aftes 2-3 timer. Nyt håndtag måtte installeres og software opdateres herefter.

YESTES
YESTES Jan 28 '16
Tak for input.
Har kontaktet Tesla, der vil vende tilbage med en dato for fix .....
VH YESTES Odense
jeppe
jeppe Jan 29 '16

Hej

Jeg har også haft præcis samme problem, Tesla svarede dog aldrig på min mail.

Jeg skiftede den sikring som hører til højre fordør, men jeg tror nu ikke at det var løsningen på problemet.

Det gik i orden af sig selv, efter et par dage.

Det fremgår i øvrigt af manualen, hvilken sikring der hører til hvilke døre.

Forummets indlæg er redigeret af jeppe Jan 29 '16
YESTES
YESTES Jan 30 '16

Hey Jeppe .... du ved jo hvordan det er med manualer :-) ...  Men jeg havde faktisk læst de 3 sikringsskemaer og der er IKKE angivet hvilken der er til dørhåndtag. Der er 4 forskellige 25A sikringer er angivet til hver deres "Motor til rudeoprulning" og der er til "Dørkontrolknapper", men ingen til "Dørhåndtag for". MEN, mærkelig nok er der i box 2 sikring 40 angivet en 5 A sikring til  "Bagdørens håndtag" men ikke fordører. 5A er ikke meget når vi ved hvilken kraft der er i de motorer der kører håndtagene ud, så det kan næsten ikke være en forsikring til en håndtagsmotor. Det er derfor jeg efterlyste erfaringer eller nøjagtig viden om hvorvidt er er en sikring og nøjagtig hvor den sidder ... nogen der VED det ?

Har intet hørt fra Tesla. Jeg ringer til dem igen mandag. En fordør der ikke kan åbnes og et fix medio marts er jo helt uholdbart !

VH YESTES Odense

henrik_dk
henrik_dk Feb 23 '16
Jeg har samme problem...

Håndtag på venstre bagdør kører ikke ud af sig selv. Virkede fint da jeg kørte fra job ved 16 tiden, men håndtaget ville ikke køre ud, da jeg kom hjem kl. 17. Forsøgte flere gange uden held.

Det kommer fint ud, når jeg åbner døren indefra, men vil ikke ud af sig selv, når jeg låser bilen op via keyfob, mobil app eller automatisk. De andre 3 håndtag virker fint...

Sgu besynderligt. Kan ikke være vejrliget, da der har været plusgrader i dag og ingen nedbør. Samt at bilen holder indenfor hver nat.

Må hellere have fat i Tesla i morgen, hvis det forsætter.
Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Feb 23 '16
hjolund
hjolund Feb 23 '16
@henrik_dk: Jeg havde præcis samme problem for en måneds tid siden. Formodentlig skal håndtaget skiftes hos Tesla. Jeg fik det gjort - og det tager altså 2-3 timer, så drik noget kaffe og nyd livet imens...
jens2
jens2 Dec 17 '16

Hvis Håndtaget går ud, men ikke åbner døren når det aktiveres ude fra, så er det pga at ledningerne til den ene  Micro switche er knækket, det tog 4 timer før jeg fik det skilt og loddet ledningen på igen. Dette er en alm kendt fejl se eventuelt mere her

https://www.youtube.com/watch?v=UZhDQkjPofA

mbk
mbk Dec 17 '16
Citat fra jens2

Hvis Håndtaget går ud, men ikke åbner døren når det aktiveres ude fra, så er det pga at ledningerne til den ene  Micro switche er knækket, det tog 4 timer før jeg fik det skilt og loddet ledningen på igen. Dette er en alm kendt fejl se eventuelt mere her

https://www.youtube.com/watch?v=UZhDQkjPofA

Er din bil udenfor garanti, eller gjorde du det bare af lyst? 

jens2
jens2 Dec 17 '16
Jep 125.000 km Tesla havde ikke swichen hjemme ej heller tid til at fikse det.
P85DK
P85DK Dec 17 '16

Samme type ledning som altid knækker i keyless go håndtag og startknap på en Mercedes. Tænker det må være noget af den produktionsviden som Tesla har hentet i samarbejdet med Mercedes :-)

P85DK
P85DK Sep 10 '22

Er der nogen i Nordsjælland som har et paddle gear liggende? Højre fordør stoppede med at komme ud her til aften.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 10 '22
msTes
msTes Oct 6 '23

I mit Model S gen.3 håndtag højre fordør er tandhjulet (drive gear) på motorakslen revnet og glider derfor på akslen. Er der nogen der har købt og skiftet tandhjul? Kan det monteres på aksel uden at varme det?

P85DK
P85DK Oct 7 '23

.

msTes
msTes Oct 8 '23

Tak for svar. Det er dog ikke paddle gear, men drive gear, der er knækket.

ReelDeal har disse komponenter, hvor "option: Gear" bør være den rigtige trods forkert billede. Kan dog ikke finde ud af om tandhjulet kan presses på akslen uden opvarmning eller andet specialværktøj. Nogen der har erfaring?

Tesla DK vil kun sælge et komplet håndtag...