Loading...
dk

Højt KLONK fra hjul/bremser når jeg starter bilen | Tesla Forum

jr
jr Jan 30 '16

Samme problem her, mest hvis den har stået en 4-5 dage uden den har kørt, det lyder som bremserne slipper med et klonk!

Samtidig syntes kun jeg har haft problemet efter opdatering 7 hvor man kan holde på en bakke uden at trykke på bremsen, eller en god feature!

jr
jr Jan 30 '16

Samme problem her, mest hvis den har stået en 4-5 dage uden den har kørt, det lyder som bremserne slipper med et klonk!

Samtidig syntes kun jeg har haft problemet efter opdatering 7 hvor man kan holde på en bakke uden at trykke på bremsen, eller en god feature!

PeterE
PeterE Feb 3 '16

jr, 'hill hold' bliver først aktiveret når du træder en del hårdere på bremsepedalen. Du kan se det ved at der kommer et (H)-symbol frem i dit display.Herefter slipper du bare bremsepedalen og bremsen deaktiveres først når du kører videre. 

FAB
FAB Feb 7 '16

Jeg tror ikke i skal bekymre jer.

Dette er alm kendt at Teslabremser ruster, simpelthen fordi de bliver brugt for lidt. Har den stët et par dage kan den godt have sat sig, og give dette KLONK når du tvinger den fri. Du vil muligvis også  bemærke at bremserne herefter skraber på den første km eller sådan.

Sider: « 1 2