Loading...
dk

Opladning i Holland hjælp! | Tesla Forum

jespert
jespert Jan 30 '16

Skal til Amersfoort Noord i Holland til begravelse hvor der bliver en masse små-ture. Der er 85 km til nærmeste SC, så er lidt bange for at jeg kommer lidt i strøm-mangel. Har skrevet til hotellet men de refererer til:

http://greenflux.nl/english

Jeg har lige købt Type 2 kabel hos Tesla, men mon det passer på deres standere og om man kan betale på/ved standeren?

Har virkelig ingen erfaring på opladning der ikke er min egen eller Tesla's. Alle de steder jeg har prøvet det normale 230V stik er det ikke lykkedes pga ikke tilstrækkelig jord-forbindelse.

Busimiss
Busimiss Jan 30 '16
Der er rigtig mange type 2 ladere i Holland. Vi fandt dog ud af, at man ikke kan få dem åbnet eller betale med kreditkort ved standerne. Vi har derfor bestilt et ladekort fra TheNewMotion og en brik fra PlugSurfing. Du kan downloade flere apps, der viser ladestanderne. Her er nogle apps: PlugSurfing, PlugShare, ChargeMap, The New Motion
Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Jan 30 '16
fmm1000
fmm1000 Jan 30 '16
Sakser lige et indlæg fra en anden tråd ind her

-------

Opladning Tyskland/østrig/holland/belgien.
Igår, 12:54
Hej Viasat.
Jeg gik ind på TheNewMotion på deres Tyske side og udfyldte formularen med navn, adresse og
E-mailadresse og fik en bekræftigelse på mail og kortet kom i løbet af et par dage.
Efter brug kommer der en faktura på mail og betalingen overføres til en tysk bankkonto.
Vær opmærksom på at en del af deres mange ladestandere stadig kun er på 3,7 Kwt. Disse kan
Dog fravælges i TheNevMotion APP en.
- See more at: http://teslaforum.dk/...tyskland?&page=2

jespert
jespert Jan 30 '16

Har også hentet Thenewmotion app'en, men kan ikke bestille kort. De sender ikke til DK + det vil ikke kunne nå frem :-( Ærgeligt man ikke kan betale med kreditkort ved standerne.

ErikBH
ErikBH Jan 30 '16

@jespert, få kortet sendt til hotellet att. dig, så henter du det når du checker ind?

vh, Erik

Forummets indlæg er redigeret af ErikBH Jan 30 '16
jespert
jespert Jan 30 '16

Det var da en god ide!

thvestergaard
thvestergaard Jan 30 '16
Med Type2 kabel plus PlugSurfing app bør du kunne lade ved flere forskellige udbydere. Jeg har hertil en ChargeKey RFID fra PlugSurfing du må låne hvis du vil (Bjerringbro). Jeg har også en CHAdeMO adapter
Forummets indlæg er redigeret af thvestergaard Jan 30 '16
jespert
jespert Mar 8 '16
Citat fra thvestergaard Med Type2 kabel plus PlugSurfing app bør du kunne lade ved flere forskellige udbydere. Jeg har hertil en ChargeKey RFID fra PlugSurfing du må låne hvis du vil (Bjerringbro). Jeg har også en CHAdeMO adapter
Hvad er det for en adapter? Ville gerne låne hvis der var en der havde adapter til Hollandsk stikkontakt (de har kun 2 ben med indbygget "jord")
DeaconWP
DeaconWP Mar 8 '16
Har du et billede af det hollandske stik?

PRoFot
PRoFot Mar 9 '16
Til info så har jeg har fået tilsendt TheNewMotion kort til DK for nyligt. Udfyldte blot info på web-siden.
jenslm
jenslm Mar 9 '16
Så blev jeg den lykkelige indehaver af et "The New Motion" kort. Jeg bestilte det på hjemmesiden, og man kan sagtens angive, at man bor i Danmark. Den del har de opdateret siden jeg kiggede første gang.

Betalingsmåden er dog ulig, hvad jeg før har oplevet. Man skal angive IBAN og SWIFT og så sender de en regning direkte til ens bankkonto. Gad vide om det overhovedet virker i Danmark?

Flemming
Flemming Mar 9 '16
Ved TheNewMotion får man en papirfaktura pr. Mail som skal betales til en TYsk pankkonto.
Nordea tager et gebyr på kr. 75.00 for en overførelse til en Tysk bankkonto, men det vil jeg gerne betale som et ekstra gebyr for at have mulighed for al lade såfremt vi har behov for lidt
Ekstra strø til batterierne.
KimT
KimT Mar 10 '16
Er det ikke noget med at hvis man overfører penge til et andet EU land via IBAN/SWIFT så må de ikke tage meget mere en kr20 for det ?!
Seppe
Seppe Mar 10 '16
IBAN SWIFT systemet der kan nok bedst sammenlignes med betalingsservice :-) Det virker fint i Danmark.
Gronhund
Gronhund Mar 10 '16
@KimT. Nu har jeg ikke undersøgt det, men umiddelbart tror jeg ikke det har noget på sig. Jeg tror du bliver nød til at betale det "gebyr" når du laver en IBAN/SWIFT overførsel.