Loading...
dk

Forklaring af "Range Mode" funktion. Til eller fra? | Tesla Forum

Okkels
Okkels Feb 10 '16

Jeg forstår det ikke...

Jeg er en af dem, som kører langt (60000km/år) og derfor lader ofte, gerne på SuC og det er med god samvittighed...

Man lærer sig hurtigt, hvornår der er kø og planlægger sin kørsel derefter. Middelfart og Køge kl. 17 er træls, men mellem 8 og 16 har jeg aldrig oplevet kø. I Randers kan man nogle gange føle sig helt ensom...

Har kørt 12000km siden 4/12 og holdt i kø på SuC to gange, begge gange mindre end 10 minutter.

Man lærer også at udnytte tiden, hvor man lader, til noget fornuftigt. Telefonsamtaler, hvor der skal gøres notater, eller mails der skal læses, går nu bedst når man holder stille, også selvom disse aktiviteter, noget bedre kan udføres på motorvejen i Tesla'en end de kunne i S-max'en ;-)

Når jeg en sjælden gang imellem er tilbage i Forden, er det som at skifte til en Nokia 3210.

Undskyld, hvis denne tråd ikke var kørt helt af sporet, så fik den nok et ekstra skub her...

Klaus_
Klaus_ Feb 10 '16
@Okkels, det er bare ikke altid muligt at planlægge sine SuC besøg efter hvornår der er myldretid på dem. Personligt har jeg hverken lyst til at stå op 30-60 minutter tidligere bare pga det, eller komme 30-60 minutter senere hjem (eller tage tidligere fri fra et job), for at undgå myldretiden. Man har nu engang mødetider der hvor de nu er :)

Ved middagstid i Middelfart har jeg også prøvet der er helt fyldt. 

PS: Husk at når du snakker i håndfri telefon i Tesla'en, kan dine SuC naboer næsten ubesværet høre alt der bliver sagt, så vent med forretningshemmelighederne til senere ;)

tintin
tintin Feb 28 '16
Tilbage til rækkevidde. Har jeg forstået det rigtigt at det kun er ved bykørsel og korte ture at det er en fordel at have range mode on? (kun den bageste motor er aktiv og langsom opvarmning af batteri samt nedsat kabinevarme og lav regaine)

Ved langture med jævn hastighed er det kun frontmotoren der er aktiv når range mode er off.

Eller hva`

fmm1000
fmm1000 Feb 28 '16
Tesla Bjørn har lavet en video om range mode.
Mener han kom frem til at der er en besparelse på syv pct og at det er forreste motor der kører mest ved range mode on, hvorfor nogen af os bemærker hyletone ved range mode on.
Sider: « 1 2