Loading...
dk

Udlejes: UMC (Lader) som taler Norsk | Tesla Forum

KS
KS Feb 3 '16

Da vi er nogle stykker der skal til Nordkap senere på forsommeren, har vi investeret i nogle ladere der kan bruges i Norge.

Disse kan lejes af andre, der evt skal på skiferie i Norge og har behov for at lade. Det specielle ved de Norske ladere, er at de i norge har meget dårlige jordforbindelser, og da Teslaen er yderst kritisk med dette, har Tesla udviklet en lader der ikke checker dette, og dermed kan anvendes i Norge uden problemer.

Planlægger du en tur til Norge, kan du derfor leje en adapter der duer deroppe. Prisen hos Tesla er i omegnen af 4300 danske kroner, og du kan leje den for 250,- pr. uge. Depositum = 4.000 som returneres ved aflevering.

Med UMC'en følger et Norsk 32A 220 volt stik, som man mange steder anvender. Medbring selv dit røde samt dit shurko stik.

Afhentes og afleveres omkring Køge

HJJ
HJJ Feb 4 '16
KenSeitzberg.
Hvis i når hjem inden midt i juli, hvor min hustru har "tvunget" mig til Bergen i "MCQUEEN" ?
Sandsynlig som kompensation for køb af samme.
For en gammel Norges-Vognmand er det jo bare guf.
Jeg har jo kablet med det røde EEC stik til hjemmeladning og købte type 2 hos TESLA .
Jeg har meget lyst til oplysning om ladning i EU + Norge.
Kaffe og kage serveres gerne.
HJJ
Indu 5
4632
KS
KS Feb 4 '16
Vi er hjemme lige først i juli, kig op i kildeb, 4632
HJJ
HJJ Feb 4 '16
Ok, lyder godt.
edge
edge Feb 8 '16
Kan man købe sådan en norsk lader hos Tesla DK, eller skal man have fat i Tesla Norge (hvis man gerne vil eje i stedet for at leje)?
KS
KS Feb 9 '16
Ja købes hos Tesla, skal i de fleste tilfælde dog bestilles da de er i restordre.
webercarbmann
webercarbmann May 9 '16
Hej Ken. 

Vi skal til Norge i uge 28 og 29. Kan vi leje den norske UMC?  

VH. Peter Jensen. 

PNC
PNC May 9 '16
Til info. Jeg har været fire gange i Norge med min Tesla S...

Har købt et 32Amp.240 V stik (blå stik til UMC) brugt kun en gang. (Kan undværes)

Sammen med et Schuko 240 V stik 13 amp, brugt flere gange. 

Jeg har ikke haft problemer med manglende jord på min DK UMC i Norge.

Men i skal huske Type 2 kabel og CHAdeMO og standart Rød CEE 400V 16 Amp stik

Adaptor fra Rød CEE 400V 16 Amp til BLÅ CEE 240V 16 AMP stik . 

Rigtig god tur.

webercarbmann
webercarbmann May 9 '16

Citat fra PNC Til info. Jeg har været fire gange i Norge med min Tesla S...

Har købt et 32Amp.240 V stik (blå stik til UMC) brugt kun en gang. (Kan undværes)

Sammen med et Schuko 240 V stik 13 amp, brugt flere gange. 

Jeg har ikke haft problemer med manglende jord på min DK UMC i Norge.

Men i skal huske Type 2 kabel og CHAdeMO og standart Rød CEE 400V 16 Amp stik

Adaptor fra Rød CEE 400V 16 Amp til BLÅ CEE 240V 16 AMP stik . 

Rigtig god tur.

PNC  - så det er ikke nødvendigt med den norske UMC i praksis? Vh. Peter
PNC
PNC May 10 '16
Til webercarbmann, her er bare mine oplevelser! jeg har kørt i områderne omkring HEDEMARK.

Trysil, Elverum, Rena, Oslo og ned over mod Stanger til Mandal og Kristiansand... Jeg ved naturligvis ikke om der er forskel på DK og Norske UMCer... Men jeg er ikke løbet tør for strøm.. 

ErikBH
ErikBH May 10 '16
Der ER forskel. Den norske UMC kan lade uden jord..
Mange steder i Norge bruger de el net uden jord da de ikke kan få jord pga. fjeldet.
DeaconWP
DeaconWP May 10 '16
Ha. Så dur mit snydetrick sikkert.
canel
canel May 10 '16
det er ikke rigtigt at de kører uden jord i norge. 

det ville være for farligt. 

det de gør er at de kører uden NUL. 

deres stik er blå fordi de bærer spændingen 230v. 

de røde er 400v. 

i stikket er der 3eller 4 ben. 

det er jord + 2 eller 3 faser. der er 230v mellem faserne, der hvor de ingen nul har. 

dk umc tester jordforbindelsen ved at sammen ligne jord med nul. 

dette kan en norsk umc ikke, da den ikke altid han en nul. 

dk umc virker i norge, alle steder hvor der er en nul. 

den er i de røde cee stik, og i nogle 230v stik, men ikke alle. 

håber at dette forklarede det.

Forummets indlæg er redigeret af canel May 10 '16
Jakobj
Jakobj Jul 5 '16
Hej Ken. Jeg har forsøgt at komme i kontakt med dig, desværre uden held. Jeg vil gerne låne en norsk UMC hurtigst muligt, da jeg står og skal afsted til fjeldet lørdag morgen. Kan du hjælpe?
KS
KS Jul 5 '16

Jeps, Kom bare forbi Bjæverskov, ellers har jeg en liggende i København hos Comeback

Forummets indlæg er redigeret af KS Jul 5 '16
Kristian70k
Kristian70k Jul 6 '16

Hvad med en der kan tale Italiensk? nogen der kan leje eller låne en ud? uge 28 slut drager vi afsted

Nelarsen
Nelarsen Jul 6 '16

@Canel, Hvis nettet ikke har jord, kan man så ikke lave en rød cee adapter (han+hun stik med kort ledning) hvor jord ikke føres igennem og så lave en nul-jord forbindelse i hun stikket hvos Tesla UMC tilsluttes. Hvis nettet ikke har nul, kan man så ikke lave det samme hvor nul ledning ikke føres igennem og jord-nul forbindes i hun stikket ?

TeslaFreak
TeslaFreak Jul 6 '16

Kristian70k UMCen passer da fint til Italien?

uffe55
uffe55 Jul 6 '16
@nelarsen Jeg lader da lystigt fra stik uden skygge af jord med den metode du beskriver på min danske umc så kan det vel også lade sig gøre i Norge.
Gronhund
Gronhund Jul 19 '16
Citat fra PNC Til info. Jeg har været fire gange i Norge med min Tesla S...

Hvordan er det blå 32A stik forbundet? Er det bare G, N og L1 lige igennem?

Sider: 1 2 »