Loading...
dk

Frunken åbner spontant | Tesla Forum

Lund
Lund Feb 7 '16
Hej allesammen,

De sidste 2 dage har budt på en af de mere ubehagelige fejl min Tesla har budt mig siden maj 2015, VIN 76xxx. 

Jeg var på vej hjem fra arbejde lørdag morgen. PLudselig med 100 kmt åbner frunken, bare rolig den blæste ikke op, men den åbnede. 

Hele skærmen blinkede og bamlede, og jeg var træt, så jeg bremsede ret hårdt op (så fik jeg endelig rusten af de klodser). 

Jeg kom hjem, parkerede, efter 4 timer gik alarmen på bilen og frunken åbnede igen. Nu har jeg disablet alarmen, men det bliver ved med at unlocke spontant frunken.

Scarry shit.

Andre der har prøvet det, defekt sensor, defekt låsemekanisme?

MVh 

Ole

http://www.amppal.com - social charging of your EV 

The_Stig
The_Stig Feb 7 '16

Jeg har været udsat for det samme!

Årsag:

1) i mit tilfælde kunne det være genstande der lå løst i frunken og derved kunne påvirke nødudgangsknappen

2) Jeg har set eksempler på dårlig funktion af knappen som ikke "springer" rigtig tilbage til neutral position  

Løsning på kort sigt: Ud med knappen og af med ledningen (det kan gøres fra fronken uden at skille noget ad)

Løsning på lang sigt: En softwareopdatering som udelukker, at knappen kan aktivere åbningsmekanismen når hjulene ruller.

Action: Skriv til TESLA det har jeg allerede gjort -https://www.teslamotors.com/da_DK/contact vælg emne: feedback fra Tesla Ejer - jo flere anmeldelser jo mere opmærksomhed.

//Stig

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Feb 7 '16
lysmanden
lysmanden Feb 7 '16
Hvad bruger man en nødudgangs knap til i frunken?
lysmanden
lysmanden Feb 7 '16
Jeg har forresten oplevet ved en kraftig acceleration at fører døren åbnede sig. Nogle vil måske sige at døren ikke var lukket ordentligt men det giver skærmen jo besked på samt akustisk alarm
The_Stig
The_Stig Feb 7 '16

Citat fra lysmanden Hvad bruger man en nødudgangs knap til i frunken?

Amerikanske forsikringsselskaber forestiller sig nok at storebror Brian kan finde på at lukke lillesøster Lise inde i Frunken på fars bil....

lysmanden
lysmanden Feb 7 '16
Haha ja eller noget med at i USA smider man folk om bag i bagagerummet i gangster filmene. Det kan man jo så også gøre i frunken på en Tesla ...... Ja og dog
RobertJ
RobertJ Feb 8 '16
Trunk kan udvikle defekt låsemekanisme, har oplevet det samme som dig Lund.

Tror det er skidt og salt der sætter sig i låsemekanismen.

Fik skiftet låsemekanisme.

Lund
Lund Feb 17 '16
Så fik jeg skiftet knappen som var løs og sad fast. 

/Ole

PEB
PEB Feb 18 '16

Citat fra Lund knappen som var løs og sad fast. 

/Ole

Ja, det danske sprog er herligt. :-)
Lund
Lund Feb 18 '16
Jajajaja, du ved hvad jeg mener. Plastikknappen var løs, men trykmekanismen under sad fast.