Loading...
dk

Hjælp min bil taber strøm | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Feb 7 '16
Har tidligere haft en p85d og har nu en p90d
Jeg har bemærket at den nye mister 8-9 km selvom bilen står parkeret med strøm på. Er det funktionen " Always conected" der æder det? Der var ikke problemer med den gamle bil jeg havde.
Får den ikke strøm konstant når stikket sidder i bilen eller slår den selv fra når den rammer 80 pct? I så fald burde den vel starte med at lade igen når den bruger/ taber strøm?
GO4IT
GO4IT Feb 8 '16
Det er (desværre) helt normalt ;-) Måske har du bare ikke lagt mærke til det. Hvor meget strøm der tabes er afhængig af vejret - jo koldere des større strømtab. Og ja - bilen stopper med at lade når den har opladet til ønsket % selv om den bliver i stikket. 

runeh
runeh Feb 8 '16
Den æder fra batteriet 1-2% om dagen Ca. Også selv om den er connected til strøm. Den begynder først at lade op til din indstilling igen når den har tabt en 4-5%. 

Jeg undrede mig også, da jeg synes at have læst den ville tage fra strøm stikket når den var sluttet til. Men det gør den altså ikke. Først efter de der 4-5% under indstillingen. 

fmm1000
fmm1000 Feb 8 '16
Af samme årsag har jeg slået Always Connected fra.
Det sker ret sjældent at jeg ikke kan få kontakt til bilen med denne indstilling.
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 8 '16
Hvor mange km taber du typisk i døgnet med always connected slået fra?
runeh
runeh Feb 8 '16
Nu er det vel næppe en tændt computer og 3g/WiFi forbindelse der æder hele batteriet. Det koster vel næppe mere end et par procent af en kWh. Det er vel nærmere diverse batteri pleje bilen foretager sig, der koster?
fmm1000
fmm1000 Feb 8 '16

Gustavsfar1
Hvor mange km taber du typisk i døgnet med always connected slået fra
---
Haha. En Tesla står da ikke stille i 24 timer :-)))).
Nej Ok. Her til sften kl 23 står den på 280 km
Skriver lige imogen tidligt hvor meget den har mistet i løbet af natten.
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 8 '16
fmm. 

My bad. 

Over natten så... :-)

T3S7A
T3S7A Feb 8 '16
Hvad er forskellen på hvad en Leaf og en Tesla bruger strøm på over natten? Vores leaf kan stå flere dage uden at tabe en km. 
lysmanden
lysmanden Feb 9 '16
Min står stille i week op til 14 timer og der går den fra 372 til 361. Det er jonalligevel en del og undre mig over at een ikke starter med at lade igen. Det tab den har svarer til at den skal lade 15-20 min før den kommer op til 80 pct. ( 16 ampere 3 faser ca 50 km pr time )
Selv om det kun er 10 Km tab så er det faktisk så meget at man på energi stoppen kan se at den har rykket sig
Det er korrekt at man kan slå Always Connected fra men så er det næsten umuligt at få kontakt tilbud via app

Man: er det power safe du tænker på her? Den funktion ved siden af Always Connected ? Altså hvor blev lukker HELT ned har gang og så skal vækkes hver gang?
fmm1000
fmm1000 Feb 9 '16
Så har jeg testresultat fra nattens strømforbrug.
Min 85D brugte 3 km natten over. Always connected var slået fra, hvilket det altid er, og jeg kan næsten altid forbinde mig til bilen.
lysmanden
lysmanden Feb 9 '16
Fmm: spændende. Kan du ikke for sjov sætte Always Connected til i nat og komme med en Update i morgen igen? Temperatur og Vejret er nok det samme i nat som i går nat. Eller holder den i garage er set endnu bedre
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 9 '16
Afgørende faktor for at kunne sammenligne standbyforbruget er at man begge dage enten har eller ikke har kørt lige op til at man laver målingen. Km falder nemlig en del når batterierne går fra varme til kolde. 
ErikBH
ErikBH Feb 9 '16
Citat fra Gustavsfar1 Afgørende faktor for at kunne sammenligne standbyforbruget er at man begge dage enten har eller ikke har kørt lige op til at man laver målingen. Km falder nemlig en del når batterierne går fra varme til kolde. 
er det så ikke bare at sætte den til energy (SOC i %)?

vh, Erik

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 9 '16
:-) jo så falder den bare x antal promille/procent men det er ikke så nøjagtigt og målbart.
fmm1000
fmm1000 Feb 9 '16

Fmm: spændende. Kan du ikke for sjov sætte Always Connected til i nat og komme med en Update i morgen igen? Temperatur og Vejret er nok det samme i nat som i går nat. Eller holder den i garage er set endnu bedre

--------

Jo jeg prøver i aften. Passer med, at bilen kom hjem sidst på eftermiddagen i går og det gør den også i dag.
Så den er rimeligt kold, når jeg checker kilometerstanden om aftenen og igen om morgenen.
Min biler holder under åben himmel.

Raymond
Raymond Feb 9 '16

Fra d. 14/1 til d. 31/1 gik min S85D fra 87% til 67%, den var "Always connected", men ikke sat til strømudtaget - der var jo lidt koldt i den periode.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Feb 9 '16
Bluecoffee
Bluecoffee Feb 9 '16
Det er en meget gammel diskussion om det såkaldte vampiredrain eller "vampyrdræn". (Se flere tråde om det Tesla Motors Club helt tilbage fra 2012.) Tesla har i flere opdateringer lovet at komme problemet til livs, men bilen aflader stadig, uanset hvor dyb en søvn, man forsøger at lulle den ind i. Vi har også en Leaf og kan bekræfte, at den ikke tabte så meget som en enkelt kilowatt, mens vi var på tre ugers ferie. Teslaen derimod havde tabt omkring halvdelen af pusten. På et år bliver det til en ekstraudgift på 500-700 kr. (afhængig af el-pris), men jeg går ud fra, at det er givet godt ud, hvis det betyder, at batteriet får en væsentlig længere holdbarhed. Vi får se, hvilket batteri holder længst. Tesla'en har et handicap på et par år i forhold til Leaf'en.
runeh
runeh Feb 9 '16
Er det ikke noget med, at en gruppe Leaf ejere i USA har sagsøgte Nissan for ikke at indbygge batteri beskyttelse, med kraftig degradering på Ca. 25% på et par år til følge?

Så betaler jeg gerne en plovmand i strøm om året for at undgå det :)

fmm1000
fmm1000 Feb 10 '16

Test i nat.

Bilen tabte tre kilometer med Always Connected sluttet til på ni timer.

Helt det samme, som når det er slået fra.

Sider: 1 2 »