Loading...
dk

Greve - Val Thorens (Frankrig). Opladning + nødvendige stik | Tesla Forum

BrianG
BrianG Feb 7 '16
I uge 7 begiver jeg mig på min første tur til udlandet, nærmere bestemt Val T. Tripplanner siger at der er ca. 180 km fra sidste SUC i Martigny (Schweiz) til Val Thorens!! På Plugshare har jeg fundet Type2 lademulighed ca midtvejs, men ingen lademulighed i Val Thorens. Jeg har ikke erfaring med bjergrig kørsel i Tesla, og derfor ingen anelse om sidste opladning i Martigny er tilstrækkelig til at nå Val Thorens
A) Har nogen taget turen og kan give gode råd, så min rækkevidde frygt kan elimineres?

Jeg medbringer mit Teslaladekabel og et Type2.
B) Nogen andre anbefalinger, evt. kendskab til Val Thorens områdets foretrukne stik til brug for mormoropladning, så jeg forhåbentligt kan suge lidt almindelig husstrøm i Val Thorens?
C) Andre gode forslag til stik/kabler når jeg kører gennem Tyskland/Schweiz/Frankrig?

På forhånd tak til de som svarer :-)

BrianG

Mwn
Mwn Feb 8 '16
Jeg ville ihvertfald medbringe et schuko stik. Frankrig og tyskland benytter schuko så det er rart at have i tasken hvis man kun kan få et schuko stik.

Selvfølgelig rød CEE 16A, 32A og blå CEE 16A. Bare for at være forberedt.

Frankrig er ret glade for type 1 stik på deres opladere, men de er heldigvis på retur. 

NCL
NCL Feb 8 '16
Nu skriver du ikke hvilken model du har ift. rækkevidden, men uanset om det er en 70, 85 eller 90 så burde det ikke være et problem at køre de 180 km til sidst. Bare lad næsten helt op ved sidste supercharger og så kør stille og roligt :)
Ellers er jeg enig med mwn i forhold til valg af adaptere. Du kan jo også lige høre hotellet du skal bo på, hvad de kan tilbyde af stik :)
kensmark
kensmark Feb 8 '16
Til BrianG: Glæd dig til turen. Den er en oplevelse i sig selv. Jeg skal samme vej, næsten, med hele familien. Til La Rossiere, og mit sidste ladestop er Chambery .

Chambery er  tættere på for dig,  ca 113 km. Men jeg vil ikke frygte 180 km ved jævn hastighed. Ved destinationen har du god tid til at finde et sted med almindelig 12 a 220 volt og tag en schuko adapter med hjemmefra OG HUSK FOR ALT I VERDEN DIT LADEKABEL . !  Jeg letter fredag kl 17 fra Sydfyn. Overnatter  syd for Hannover ved en SUC/Hotel Schøfer. Og bider således turen over i 2.

kensmark
kensmark Feb 8 '16
Til BrianG: Glæd dig til turen. Den er en oplevelse i sig selv. Jeg skal samme vej, næsten, med hele familien. Til La Rossiere, og mit sidste ladestop er Chambery .

Chambery er  tættere på for dig,  ca 113 km. Men jeg vil ikke frygte 180 km ved jævn hastighed. Ved destinationen har du god tid til at finde et sted med almindelig 12 a 220 volt og tag en schuko adapter med hjemmefra OG HUSK FOR ALT I VERDEN DIT LADEKABEL . !  Jeg letter fredag kl 17 fra Sydfyn. Overnatter  syd for Hannover ved en SUC/Hotel Schøfer. Og bider således turen over i 2.

BrianG
BrianG Feb 8 '16
Tak for gode råd, specielt det sidste; Kensmark :-)
Mit problem er at vi skal bo i et Chalet, lejet via et schweizisk bureau, som ikke har mindste kendskab til stikmuligheder ved chaletet, og heller ikke vil udlevere ejerens kontaktoplysninger... Men det skal nok gå, nu har jeg fundet en fransk hjemmeside der anviser 4 lademuligheder i Val Thorens, 10-15 km. fra vores hus i Le Bettaix :-)
Mwn
Mwn Feb 9 '16
Slagelse kommer lige et par dage for sent i denne sæson. Men det kan være en idé at køre langsommere, springe middelfart over og køre til Rødekro hvis man har muligheden.
DeaconWP
DeaconWP Feb 9 '16
Eller bare tanke på motorvejen med din chademo adaptor. Det er lige så hurtigt som at supercharge.
ErikBH
ErikBH Feb 9 '16
Citat fra BrianGJeg medbringer mit Teslaladekabel og et Type2.
B) kendskab til Val Thorens områdets foretrukne stik 
hej Brian, prøv evt. også en af de andre app's end Plugshare - jeg kan fx se at på Chargemap er der 4 steder i Val Thorens (men det er til hotellernes kunder).

I Frankrig bruges også et Type 3c stik, men deres almindelige husholdningsstik er schuko'en med jordpinden der stikker ud fra kontakten i væggen (modsat det danske hvor jordpinden sidder i stikket).

vh, Erik

thorbjrnbakjensen5384988624d22
Jeg har lige været i Val T. Jeg ladede til 100% i Chambery og parkerede i P2 i Val Thorens med ca 50% strøm (overdækket p-hus), hvor de har et fransk 220V ladestik. Men der var ikke jord nok i, så den stod en uge uden at få strøm på. Da jeg kom tilbage til Chambery havde jeg 20% tilbage hvor de 15% var brugt på at holde stille i en uge og de andre 15% på at trille ned af bakken. 

Jeg kørte over Schweiz, da de 40€ det koster at abonnere på motorveje i et år ca modsvares af det man sparer på fransk vejskat. 

Lige pt er laderen ved Snow Dome Hamborg en smule sløv. Ladede kun med 25 kwh - så du skal ikke være helt tør når du lader der, for så tager det nok et par timer. God tur!

Vh

Thorbjørn