Loading...
dk

Bliver der solgt brugte Tesla'er pt? | Tesla Forum

FreePower
FreePower Feb 8 '16
Nu har jeg siddet og fulgt Bilbasen de sidste måneder og der er blot kommet flere og flere Tesla'er til salg. De fleste sælger til oprindelig pris fremfor med prisstigning. Men bliver de solgt af den årsag?

Jeg har set på de samme annoncer ny og genoprettet, så sælges der overhovedet nogen?

Hvad siger forum?
TThomas
TThomas Feb 8 '16
Hej FreePower. Du har ret. Sikkert pga. et mættet marked oven på en tung december. Jeg har dog en lækker S85 til salg for 575K, hvis nogen skulle have interesse ;-)<br />
Forummets indlæg er redigeret af TThomas Feb 25 '16
Raymond
Raymond Feb 8 '16
Bilbasen: 104 til salg, hvoraf 14 er nye annoncer. Der går nok nogle måneder, før der er et nogenlunde "normalt" brugtbilmarked = 0 til salg (hvem f..... vil af med verdens fedeste bil!)
Larsen
Larsen Feb 22 '16
Var i weekenden en tur hos Frandsen biler i Viborg for at se på en Tesla fra December. De har en hel række mere eller mindre nye Teslaer stående, samt forøvrigt også en række BMW I3. Det var en deprimerende oplevelse, idet de ikke har nogen udstilling, så f.eks. den Tesla jeg skulle se på, den havde stået ude i 3 måneder. Den var møgbeskidt, bremserne både for og bag var meget rustne efter så lang tid på grus i vintervejret, og baglygterne på alle bilerne var fulde af fugt. Jeg skyndte mig at køre igen, og var helt glad for min egen velholdte bil, som godt nok snart nu er 2 år gammel.
Niels
Niels Feb 22 '16
det værste ved en brugt elbil er faren for at den har holdt hos en forhandler som IKKE ved hvordan batteri holdes bedst.
her tænker jeg at en uvidende forhandler i god tro kunne finde på at lade til 100% og lade bilen stå med det. eller evt blot glemme bilen i afladet tilstand ude blandt alle andre biler på pladsen...
koden
koden Feb 23 '16
Jeg tror en del måske har forkøbt sig..

De er måske blevet lidt overrasket over det reelle forbrug.

Hvis man køber en Tesla og fortsætter sin måde at køre på, samt at det har været vinter.

Så holder de op til 500 km ingen steder.

Det er ikke anderledes for brændstof biler.

Men modsat brændstofsbiler, så kommer man med Teslaen lidt tættere på det punkt hvor rækkevidde bare ikke er god nok.

Twinauto
Twinauto Feb 23 '16

Ja, nogen e nok lidt skræmt over den reelle rækkevidde - de give et måske heller ikke en fair chance - de er jo også et spg. om vane - kører selv 35.000 årligt, har indtil for 1 måned siden kørt benzin/diesel og tog springet til en S70 - jeg havde dog sat mig ind i realistisk rækkevidde (275-300) og lidt bedre til sommer og mentalt forberedt mig på lidt andre rutiner, planlægge lidt mere i forhold til ladning osv. Fordelene overstiger langt ulemperne ved at køre Tesla. Ofte viser det sig jo, at man faktisk langt de fleste dage ikke kører så mange km som man troede.

Har dog nu hørt om flere, som købte 2-3 biler som investering, fordi de troede er kom fuld afgift, så er man jo selv lidt uden om det, har også kendskab til forhandlere, som har købt stort ind, så der går nok lidt tid før det hele normaliseres - men, logisk set - har man ikke købt som investering, og skal have sine bil 18-24 mdr+, så burde det blive en relativ lav afskrivning over en periode.

Claus
Claus Feb 23 '16
Tror rigtig mange har købt uden helt at vide hvad det vil sige at køre en elbil. Specielt dem som normalt kører meget på motorvej med høj hastighed. 
ODE90D
ODE90D Feb 23 '16
Jeg kører med hastigheder som inden jeg fik Teslaen - det er bare så meget sjovere nu :)

Egentlig valgte jeg en 90D'er pga rækkevidden - så jeg ikke behøvede at lade på den daglige t/r Odense - København, men jeg har for meget glæde af accellerationen til at køre mere fornuftigt. Så tager jeg hellere en kort ladepause i Køge eller Slagelse mens jeg ordner et par mails - så kan PC'en også blive i tasken når jeg kommer hjem.

FreePower
FreePower Feb 23 '16
Men tilbage til spørgsmålet... Bliver der solgt brugte Tesla'er pt?
P85DK
P85DK Feb 23 '16
budene på sider som autocom fortæller altid lidt om hvad du kan få for bilen, hvis du SKAL sælge:

https://www.autocom.dk/...z=1&eid=11824720

https:///...z=1&eid=11811446

https:///...z=1&eid=11811938

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 23 '16
Twinauto
Twinauto Feb 23 '16
Det er jeg absolut ikke enig i P85DK, har solgt tonsvis af brugte biler privat i DK, Sverige og sågar Tyskland - 2 gange på 20 år er det lykkedes at sælge til noget der var realistisk på Autocom, ALLE de andre er solgt privat via andre kanaler ved at være realistisk omkring bilens reelle værdi på markedet.

Autocom er GENERELT for dem det har meget travlt, ikke selv kan få solgt eller har evnen/lysten.

Spam mig nu ikke - jeg skriver GENERELT, men det er oftest forhandlere som bare sidder og byder i tilfælde af, at det er en desperado der vil sælge, man vil næsten altid selv kunne sælge for lidt eller noget mere med lidt tålmodighed og rigtig prissat
P85DK
P85DK Feb 23 '16
@Twinauto - som jeg skrev: 'hvis du SKAL sælge' - hvilket jeg læser at du er enig i, eller?
Twinauto
Twinauto Feb 23 '16
Både og:-), min pointe er, at du næsten altid kan sælge bedre selv - også hurtigt, hvis bare man ligger sig blandt de laveste priser på bilbaserne, god beskrivelse, masser af gode billeder, betal for "galleri" annoncer, ofre en prof klargøring til få tusinde (eller hør det selv) hvis påkrævet osv. Tilbyd bilen nyserviceret/nysynet/nye dæk hvis påkrævet OG understreg at disse ting kun er med i prisen, hvis bilen sælges til det man forlanger. Mange kan ikke overskue at købe en bil, som er beskidt, trænger til service/dæk osv, Det er reelt billigere at tilbyde end at gå for meget ned i pris og gør at man skiller sig ud.

Generelt har jeg bare oplevet en masse fedtspilleri på autocom, hvor højeste bud ofte er et svinebud og ude af trit med bilens reelle værdi.
fmm1000
fmm1000 Feb 24 '16

Enig med twinauto.

Med hans metode solgte jeg selv min Volvo, som blev byttet ud med Teslaen, med et overskud på 45.000 kroner i forhold til hvad forskellige forhandlere havde tilbudt. Det var en god timeløn for en dags arbejde :-).

fmm1000
fmm1000 Feb 24 '16

Enig med twinauto.

Med hans metode solgte jeg selv min Volvo, som blev byttet ud med Teslaen, med et overskud på 45.000 kroner i forhold til hvad forskellige forhandlere havde tilbudt. Det var en god timeløn for en dags arbejde :-).

spaceman
spaceman Feb 28 '16
Jeg besøgte idag en lokal forhandler der har haft en af Bilbasens billigste Teslaer til salg. Endda en som havde det som jeg kalder "issues".

Den var netop solgt efter masser af interesse - og forhandleren smilede endda, så markedet er ikke dødt.
T3S7A
T3S7A Feb 28 '16
Hvis det var den hvide S60 fra viabiler i Århus du tænker på, så forstår jeg godt forhandleren smilte - ham kan du ikke stole på.
Jesperf
Jesperf Feb 29 '16
Der bliver helt sikkert ikke solgt nye:

http://finans.dk/live/erhverv/ECE8476867/salget-af-elbiler-tager-en-katastrofeopbremsning/?ctxref=fplive 

Trist læsning - hvor mange penge går statskassen mon glip af nu - hvad er 20% afgift af 0? 

ODE90D
ODE90D Feb 29 '16
Vi skal hen i 2. halvår før der begynder at ske lidt igen. Alle de som ville have en elbil købte den i 2015 for at undgå afgiften - så det er jo ingen overraskelse.
Sider: 1 2 3 4 »