Loading...
dk

Bliver der solgt brugte Tesla'er pt? | Tesla Forum

mbk
mbk Mar 15 '16
Så røg den sidste ikke-P(85/90)D fra Tesla' inventory biler. Det var en rød S70 med soltag til 655k
mbk
mbk Mar 17 '16
Den hvide P85 CPO er væk, tror ikke der er nogen tvivl om at der er et marked for Tesla'er :)
lysmanden
lysmanden Mar 18 '16
Garantien følger produktet
mbk
mbk Mar 18 '16
Citat fra lysmanden Garantien følger produktet
Garantien følger bilen i privat brugt handel,  CPO har deres egen garanti og den tæller fra km-tallet som brugt. Den er efter hvad jeg har researched en smule anderledes, den kan f. eks. Ikke forlænges, som ny bils garantien kan.
mbk
mbk Mar 18 '16
Eller jeg har kun researched US fora, jeg har ikke ringet til Tesla dk 
morten1706
morten1706 Mar 21 '16

Citat fra ODE90D

Jeg kører med hastigheder som inden jeg fik Teslaen - det er bare så meget sjovere nu :)

Egentlig valgte jeg en 90D'er pga rækkevidden - så jeg ikke behøvede at lade på den daglige t/r Odense - København, men jeg har for meget glæde af accellerationen til at køre mere fornuftigt. Så tager jeg hellere en kort ladepause i Køge eller Slagelse mens jeg ordner et par mails - så kan PC'en også blive i tasken når jeg kommer hjem.

Er der supercharger i Slagelse?

DeaconWP
DeaconWP Mar 21 '16
Morten: Ja, det er der.

10 Båse, som kører vældig godt.

Og der er god plads, så længe du ikke fortæller det til for mange.
MKRCPH
MKRCPH Mar 21 '16

Citat fra mbk Så røg den sidste ikke-P(85/90)D fra Tesla' inventory biler. Det var en rød S70 med soltag til 655k

Jep - den tog jeg ;o) Og med garanti "nulstillet" fra I dag.
webercarbmann
webercarbmann Mar 21 '16
MKRCPH - tillykke :) 
lysmanden
lysmanden Mar 21 '16
Min p90d (L) er stadig til salg. Og der er kun røget 2 1-2 mdr garanti fra de oprindelige 4 år garanti :)
Tænker at Tesla nok giver ekstra garanti når de sælger den som demo bil dvs 4 år fra ny købers dato. Gad vide hvad de siger med KM antal ?
DeaconWP
DeaconWP Mar 21 '16
Lysmanden: Jeg forstår ikke helt dit indlæg?
Har du ikke selv din bil til salg?

Eller sælger Tesla den som demobil, fordi de har købt den tilbage fra dig?

Hvis du tænker på din sidste sætning som omhandlende en brugt bil ved Tesla, så er det rigtigt. Alle brugte biler sælges med nye 4 års garanti, og med 80.000 km garanti, fra ny købsdato og fra km stand på på købsdatoen.

Men de 8 års garanti på batteri og drivlinje gælder fortsat fra første levering, og forlænges ikke ved brugtsalg fra Tesla.
lysmanden
lysmanden Mar 21 '16
Deacon. Både ja og nej og måske :)
Tesla sælger min den gamle bil. 
Jeg har sag min nye til salg som er 2 mdr gammel hvorfor jeg skriver den har 4 år garanti bortset fra et par mdr ( bilens alder )
lysmanden
lysmanden Mar 21 '16
Deacon: det jeg skrev med Tesla ang garanti det er hvis de sælger en demo bil der har fået 15.000 km. Så giver de nok 4 års garanti på men om den så hedder 80.000 km garantie ( reelt kun 65000 pga de i forvejen kørte km ) eller de strækker garantien til 95000 km viddes ikke 
mbk
mbk Mar 31 '16
Spurgte to medarbejdere hos Tesla i dag.

De brugte biler får ny garanti på 4år og 80.000 km fra km tal på købstidspunktet. De kunne ikke nævne nogen forskel i dækning på nybils garanti og brugtvogns garanti.

Batteri og drivetrain garanti bliver ikke forlænget.

Jeg spurgte til om de havde nogle brugte, og de nævnte flere, samt at deres demo biler principielt er til salg. De har vist haft nogle problemer med at deres brugte ikke blev vist, men man kunne give dem et kald og få udvalget pt.

De fortalte også at de kun kan holde på dem i et vist tidsrum inden Tesla i andre lande må sælge dem, og der er blevet solgt et par Teslaer fra DK > DE på denne konto, så få dem købt så de kan blive i DK. 

ThomasEgense
ThomasEgense Apr 28 '16
Jeg købte en brugt 90D for lige netop en måned siden. Den var fra dec 2015 og havde kørt 2000km. Sælgeren tjente ikke noget på at købe inden afgiftsstigningen i håb om at sælge dyrere. Jeg tror klart der bliver solgt flere brugte pt. end nye pga. den tåbelige afgiftsstigning.
lysmanden
lysmanden Apr 28 '16
Thomas. Stort tillykke med bilen. Det er også mig klare indtryk at det er meget begrænset hvor mange biler de sælger om måneden uden hos Tesla. Dog er det ligeledes mit indtryk at brugtbil markedet liiiiige skal stabilisere sig efter At være mættet efter årskiftet. Dog kan der godt være nogle der har fortrudt ikke at have slået til inden 31.12.2015 og som nu er klar til en brugt tesla uden afgift
mbk
mbk Jun 16 '16

Tesla fik da lige travlt med at få indrykket nogle CPO biler. Nu er er 18 stk, måske fordi de begynder at få de faceliftede Model S hjem. Måske nogen har byttet opad til en Xer og Tesla overtager den gamle Ser.

https://www.teslamotors.com/da_DK/models/preowned

FreePower
FreePower Jun 17 '16
Har set 85D på Bilbasen til 699k, det er dæleme billigt
PeterE
PeterE Jun 17 '16

Freepower, ja - og det er som alle andre biler på bilbasen. Det er billigt hvis den er mere værd. Husk på at en skrabet 85D kostede netop det sidste år. 702K stod der vist på min faktura.

PeterE
PeterE Jun 17 '16

Nej, undskyld - 85D kostede 707.100,-

Sider: « 1 2 3 4 »