Garantien følger produktetGarantien følger bilen i privat brugt handel, CPO har deres egen garanti og den tæller fra km-tallet som brugt. Den er efter hvad jeg har researched en smule anderledes, den kan f. eks. Ikke forlænges, som ny bils garantien kan.
Jeg kører med hastigheder som inden jeg fik Teslaen - det er bare så meget sjovere nu :)
Egentlig valgte jeg en 90D'er pga rækkevidden - så jeg ikke behøvede at lade på den daglige t/r Odense - København, men jeg har for meget glæde af accellerationen til at køre mere fornuftigt. Så tager jeg hellere en kort ladepause i Køge eller Slagelse mens jeg ordner et par mails - så kan PC'en også blive i tasken når jeg kommer hjem.
Er der supercharger i Slagelse?
Så røg den sidste ikke-P(85/90)D fra Tesla' inventory biler. Det var en rød S70 med soltag til 655k
De brugte biler får ny garanti på 4år og 80.000 km fra km tal på købstidspunktet. De kunne ikke nævne nogen forskel i dækning på nybils garanti og brugtvogns garanti.
Batteri og drivetrain garanti bliver ikke forlænget.
Jeg spurgte til om de havde nogle brugte, og de nævnte flere, samt at deres demo biler principielt er til salg. De har vist haft nogle problemer med at deres brugte ikke blev vist, men man kunne give dem et kald og få udvalget pt.
De fortalte også at de kun kan holde på dem i et vist tidsrum inden Tesla i andre lande må sælge dem, og der er blevet solgt et par Teslaer fra DK > DE på denne konto, så få dem købt så de kan blive i DK.
Tesla fik da lige travlt med at få indrykket nogle CPO biler. Nu er er 18 stk, måske fordi de begynder at få de faceliftede Model S hjem. Måske nogen har byttet opad til en Xer og Tesla overtager den gamle Ser.
Freepower, ja - og det er som alle andre biler på bilbasen. Det er billigt hvis den er mere værd. Husk på at en skrabet 85D kostede netop det sidste år. 702K stod der vist på min faktura.