Loading...
dk

Bliver der solgt brugte Tesla'er pt? | Tesla Forum

mbk
mbk Jun 17 '16

Går ud fra i tænker på:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-7prs-5d/2881590

Så vidt jeg kan se, har den soltag, dobbeltlader, 7 sæder, lædersæder, autopilot, centerkonsol og 2 sæt fælg.. Så da bestemt ikke en skrabet version, den har nok kostet 800- 850k.

Men igen, 700k, det er stadig mange penge for en bil, i hvert fald for mig, så springer desværre ikke på den. Venter på 3'eren, i håb om at den kan fås til sub 500k, og så har jeg da et par år at spare op i endnu.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 17 '16
PeterE
PeterE Jun 17 '16

Det er helt sikkert den, og det er da en nogenlunde skarp pris.

Det nådesløse spil omkring brugtpriser er desværre bare noget i stil med at a) ekstraudstyr afskrives til 50% når bilen forlader forhandleren, og at b) bilen mister 10-15-20% af  værdien når den rammer vejen første dag. Er der noget særligt med biler som har været fritaget for afgift, og nu er delvist afgiftpålagt? Ja, og derfor er det stadigvæk en god pris.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jun 17 '16
mbk
mbk Jun 20 '16

Hmm, de der CPO priser sprang da vist op. Jeg synes de havde en 85D til ca. 790k, nu koster den 840k, for såvidt jeg kan se samme bil.

Generelt er de nuværende CPO priser noget højere end dem vi så tidligere, da der var en 85 til 450k og en P85 Signature til 500k. Der var vist nogen der gjorde et kup :)

Under alle omstændigheder er de for dyre til mig, venter på den 3'er :)

mbk
mbk Jun 25 '16

Okay, nu er der så 42 stk CPO til salg på Teslas hjemmeside.

Rigtig mange af dem har kørt under 1000km.

Priserne ser ud til at være lidt over 2015 nypris. Men har ikke lavet en like for like sammenligning.

Og der er stadig 100 på bilbasen...

DeaconWP
DeaconWP Jun 26 '16

Ja, det var ikke en succes for Sixt, da de forsøgte at narre danskerne til at lease en Tesla. Så nu er de tilbage og til salg ved Tesla, som helt nye 2015 modeller, sprit nye garantier, samt som noget helt unikt: til 2015 priser.

mbk
mbk Jun 27 '16
Tak for info. 
Lige pt er de bedste tilbud for 15 model vist at finde på bilbasen. Men ny garanti er jo altid et plus. 

Normalt plejer Tesla også at unlocke deres software begrænsninger i deres CPO program, så fandt det sært der var mange uden autopilot, men selvfølgelig hvis det ikke er Teslas egne biler og tab, kan de jo bare tage imod opgraderingerne senere. 
Det er genrelt ret snedigt at Tesla kan lave en 60 uden autopilot og stor lader om til en 75 med flere features i et snuptag, og derved få mere værdi ud af en bytte bil.

mbk
mbk Jul 7 '16
Det ser ikke ud til der er meget udskiftning i de biler på bilbasen,  det ser ud til at være rimelig konstant omkring 110 biler og Tesla har stadig 42 CPO stående. Sjovt at de har sat prisen på deres 85D op,  man kan følge med i tidligere CPO priser på https://ev-cpo.com
Dog ser det ud til den billigste 85 med autopilot hardware (600k) og den billigste 85D (700k) er nappet,  begge fra bilbasen. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jul 7 '16
Sider: « 1 2 3 4