Loading...
dk

Nye regler for servicepakke | Tesla Forum

prz
prz Feb 10 '16
Hmmm - læste lige de nye regler for serviceplan - den ser da noget anderledes ud end den jeg troede jeg købte - hvad skete der lige med klippekort løsningen.

Check her:

https://www.teslamotors.com/da_DK/support/service-plans?redirect=no

Sithfury
Sithfury Feb 10 '16
Syntes også det ser lidt underligt ud, og slet ikke i tråd med hvad Elon tidligere har meldt ud, ved diverse QA møder osv.

Hver anden servicebesøg virker lidt hyggeonkel agtigt, hvor det primære mere el mindre er skift af batteri i keyfob, og skift af viskerblade..

Sithfury
Sithfury Feb 10 '16
Jeg er faktisk lidt skuffet, når Elon selv tidligere har sagt at de godt ved at 20.000 km er for ofte, og prisen er lidt for dyr i forhold til at der næsten ingen vedligehold er.
ElPeter
ElPeter Feb 10 '16
Jeg plejede at betale 3500 - 4000 per service for min S-max, de Tesla-priser virker godt nok noget opskruede i.f.t. hvad der skal foretages.

Der er jo noget der hedder frit værkstedsvalg, mon ikke der kommer andre der tilbyder at skifte vinduesviskerne og rotere dækkene til mere rimelige priser...
runeh
runeh Feb 10 '16
Det er da helt absurd. Og da jeg købte bilen, fik jeg at vide service kostede 6000 per gang, og var inklusive alt. Også skift af komplette bremser. 

Men ja, mundtlig aftale betyder jo ingenting. 

Som jeg ser det, bliver mit første service efter 40.000 km. Måske endda det bliver ved en almindelig mekaniker og så eller først service ved Tesla ved 80.000 km, når der skal pilles ved batteriet. Og Norge bliver da mere og mere attraktiv, når de sælger service til 4500 NOK per gang. 

T3S7A
T3S7A Feb 10 '16
Helt absurde priser, blot for at få skiftet batteri i nøglen - det er jo nærmest det eneste de gør. 

Jeg fik også lovet at service var incl ALT, bortset fra dæk. 

Toby
Toby Feb 10 '16
Jeg modtog ifm. mit køb i efteråret 2015 en oversigt over hvad de ville checke ifm service, netop for at forstå hvad som var dækket. Ved ikke om den kan bruges til noget i den forbindelse, men vedhæfter den for en god ordens skyld.
webercarbmann
webercarbmann Feb 11 '16

Citat fra prz Hmmm - læste lige de nye regler for serviceplan - den ser da noget anderledes ud end den jeg troede jeg købte - hvad skete der lige med klippekort løsningen.

Check her:

https://www.teslamotors.com/da_DK/support/service-plans?redirect=no

Hmm... Bremser er ikke nævnt i ovenstående. Betyder det at det så er oveni når disse skal skiftes? 

JL
JL Feb 11 '16
@webercarbmann: Hvis du læser det link du har indsat, så står der: "Dine bremser inspiceres. Hvis bremsebelægningerne ligger udenfor de anbefalede specifikationer, kan de udskiftes mod ekstra betaling. " :-)

Serviceaftalen følger heller ikke længere bilen - det er da også en meget væsentlig ændring.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 11 '16
Der er vel efterhånden INGEN grund til at køre den til eftersyn oftere end hver 2. år eller lignende uanset kilometertal. Det er da fuldstændigt til grin at betale 7K for udskiftning af 2 viskerblade til 39,50 og 2 stk CR2032 batterier til en flad 10´er!
Bluecoffee
Bluecoffee Feb 11 '16
@runeh: Jo, mundtlige aftaler er skam juridisk ligeså bindende som skriftlige. Problemet er at bevise, hvad der blev sagt.
P85DK
P85DK Feb 11 '16
De må have rullet rundt flade af grin på gulvet da de skrev følgende:

'I modsætning til benzinbiler kræver Model S ingen olieskift, brændstoffilter, udskiftning af tændrør eller emissionskontrol. Som en el-bil er det endda sjældent, at dens bremsebelægninger skal udskiftes, for størstedelen af bremseenergien opfanges regenerativt af motoren og vender tilbage til batteriet. I stedet fokuserer vores inspektion på dækkenes tilstand og justering, reservedele som viskerblade til forruden og softwareopdateringer.'

Pris 6.000 kr. hvis du ikke har serviceaftale.

Gad vide om den pris dækker frokosten på Noma for holdet af mekanikere der har arbejdet på din bil?
Kiefer
Kiefer Feb 11 '16
P85DK: Rolig nu, det dækker ikke kun omkostningen til Noma, det er trods alt ikke gratis at køre i Taxa fra Kirstinehøj og ind til Noma, og jeg går selvfølgelig ud fra at man ikke deler en Taxa...

Men mon ikke vi begynder snart og se konkurrende servicepakker fra uafhængige værksteder. Der er jo både autoskadestuen i København, og så en i Hinnerup der vist også gerne vil gøre mere i Teslaer ud fra hvad han har skrevet lidt herinde.

Når vi plejer at få lavet service på vores Mercedes SUV koster det i omegnen af 3.000,- inkl. væsker. Og med vel omkring 3.000 Teslaer i DK må der da være et marked for at kunne lave noget tilsvarende.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 11 '16
P85DK
P85DK Feb 11 '16
@Kiefer - med 3.000 Teslaer og en årlig service til mellem 4.000 - 6.000 kr. så må man gå udfra at budgetteringen hos Tesla har sat en ikke uvæsentlig post i bogen på 12 - 18 mill hvis de har været friske. Hvis de har været realistiske så taler vi nok en budgetteret indtægt på service i 2016 på 8 mill

Ja, det bør give nogle andre spillere blod på tanden :-) Også selvom de ikke får frokost på Noma
Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 11 '16
Kiefer
Kiefer Feb 11 '16
Ja, de må da have undret sig på det seneste på Noma med alle de mennesker der spiser frokost hver dag i kedeldragter ;-)

I budgettet for andre spillere skal man selvfølgelig fratrække alle dem Tesla har fået overtalt til at betale for 4 års servicepakke.  Hvis vel en omkring 20% af disse (tror det er højt sat) har valgt servicepakke. så snakker vi stadig om et marked på 5-6 mill der kan samles op. Og det er jo ikke mindst rene timer der her er tale om, der er ikke de store udgifter til reservedele. 

Hvis nogen kom ud og sagde de kunne lave et serviceeftersyn for 2500,- så tror jeg det er noget de fleste rent faktisk ville køre efter.

/Martin

fmm1000
fmm1000 Feb 11 '16
Kanon med ðen der oversigt, men hvad betyder bogstaverne ud for hvert punkt.
griffel
griffel Feb 11 '16
Er der nogle af jer med de lidt ældre biler der allerede har været til service? Har de udskrevet en regning på 6000kr for to microbatterier og et sæt viskerblade?

Man må da forresten selv kunne servicere (rense/smøre) sine bremser. Nogen der har gang i det selv?

/Jakob :-)
Klaus_
Klaus_ Feb 11 '16
Umiddelbart er jeg skuffet. <br />
<br />
Klippekortordningen kom aldrig. Ingen har en serviceaftale hvor den står, så dem der har fået at vide den er klippekort men alligevel har betalt (og skrevet under?) for en aftale der siger noget andet, får sig nok en skuffelse på et tidspunkt... Så det er øv!<br />
<br />
Jeg havde godt nok fået at vide den nye aftale ville få differentierede priser så det matchede arbejdet bedre, da der jo er forskel i hvad der skal udføres. Men i sidste ende er den totale pris jo FULDSTÆNDKG ENS. Hvis ikke engang værre...? Før var det jo 6000 kr pr besøg (24k for 4 besøg), men var bremseskift ikke inklusiv i den pris? Det er den ikke mere. <br />
<br />
Ellers kan man forudbetale 4 besøg for 21.000 kr og spare 3000 kr. <br />
<br />
Sparede man ikke 5000 kr på at købe den gamle aftale?
Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Feb 11 '16
DeaconWP
DeaconWP Feb 11 '16
fmm1000:

Actions: V (visual inspection) F (functional check) T (torque check) E (electronic check) CL (clean/lubricate) R (replace)
griffel
griffel Feb 11 '16
"Tire rotation: Every 5,000 mi / 8,000 km"

Shit! Jeg har lige rundet 16.000 km på 3 måneder. Så skulle jeg allerede have roteret mine dæk to gange! Jeg får sgu da travlt...
Gør i med RWD-modeller det så tit?!

/Jakob :-)
Sider: 1 2 3 »