Loading...
dk

Eftersyn inkl. komplet bremserens fra 1.995,- | Tesla Forum

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Feb 11 '16

Tilbud.


1. års eftersyn/20.000 km eftersyn alt efter hvad der kommer først. I henhold til Tesla tjek liste.

Viskerblade udskiftes.

Sprinklervæske påfyldes gratis.

Key FOB batterier udskiftes.

Bremserens for og bag inkl. håndbremse.

1.995,-


2. års eftersyn / 40.000 km alt efter hvad der kommer først. I henhold til Tesla tjek skema.

Viskerblade udskiftes.

Sprinklervæske påfyldes gratis.

Key FOB batterier udskiftes.

A/C eftersyn.

Kabinefilter udskiftes.

Bremserens for og bag inkl. håndbremse.

Bremsevæske udskiftes.

2.995,-


Vi tilbyder også opbevaring af dine ekstra dæk, det koster kun 100,- ekstra ved hjulskifte.


Hinnerup Auto 86 112 112

https://www.facebook.com/HinnerupAuto/

www.HinnerupAuto.dk

Forummets indlæg er redigeret af JeppeB_HinnerupAuto Feb 12 '16
webercarbmann
webercarbmann Feb 12 '16
Hej Jeppe. 


Fint tilbud. 


Spørgsmål.  Hvis I skal servicere en af de nyere biler med elektromekaniske bremser der jo ikke har bremsevæske, hvad er prisen så? 

Hvad koster nye klodser/skiver til TMS? 

Vh. Peter

Kristian70k
Kristian70k Feb 12 '16
Bremserens er ikke kun til pumpe bremser..
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Feb 12 '16
Elektronisk håndbremse er blot fordi den aktiveres af en lille elmotor. Der skal stadig skiftes bremsevæske på bremsesystemet. Jeg arbejder i øjeblikket på forskellige leverandører af bremser, på den måde kan der vælges mellem standard montering som fra fabrikken eller udskiftning til Performance/ High Performance. Jeg er tidligere racermekaniker og synes det er lidt interessant hvis vi kan optimere bremserne lidt.
Michael84
Michael84 Feb 12 '16
Enig - jeg kunne i hvert fald godt fristes af tilbud på bedre bremser.
RobertJ
RobertJ Feb 12 '16
Bedre bremser siger den ene. Jeg tænker Brembo er performance udstyr.


Man kunne evt. se på ligeværdige Skiver / pads der ruster mindre, der må findes nogle legeringer med bedre rustbeskyttelse end dem vi har fabriksmonteret. Det er et kæmpe problem med bremsesvigt og rust på skiverne. Nogen der har talt med EBC brakes?


Slotted disc's er også lidt lir, det kunne evt. kombineres.


@JeppeB - Autopilot biler har elektrisk aktueret bremsesystem på alle bremser. Hvor Parkeringsbremsen nok er noget by-wire system. Tænkte faktisk man ville vælge hydraulik olie til et sådant bremsesystem kontra klassisk korrosivt bremsevæske.


- R

PEB
PEB Feb 12 '16

Citat fra webercarbmann Hej Jeppe. 


Fint tilbud. 


Spørgsmål.  Hvis I skal servicere en af de nyere biler med elektromekaniske bremser der jo ikke har bremsevæske, hvad er prisen så? 


Vh. Peter


Der er også bremsevæske på de nyere Tesla'er.

Systemet ligner, så vidt jeg ved, meget det der f.eks. er på en E-Up, hvor der er en elektro-mekanisk bremseforstærker.

Se vedhæftede SSP (Selv Studie Program)

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Feb 12 '16
Selve bremsesystemet er som på andre biler med ganske almindelige bremsekalibre som aktiveres af bremsevæske. Bremsefunktionen er dog elektrisk styret. Dette er en "overbygning" på det almindelige system. Bremsevæsken skal derfor skiftes hvert andet år.
runeh
runeh Feb 12 '16
Spændende. Så først autoskadestuens opslag og så jeres. Det er da efterhånden ret sikkert bilen ikke kommer til Tesla til service, men til jer i stedet. 


Teslas 80.000 km service med skift af batteri væske - det formoder jeg kun Tesla kan gøre?

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Feb 12 '16
Der er ikke væske på batteriet og der skal ikke skiftes noget. Der skal derimod skiftes kølevæske på systemet der køler batteriet ligesom man skifter kølevæske på en almindelig bil
webercarbmann
webercarbmann Feb 12 '16

Citat fra JeppeB Selve bremsesystemet er som på andre biler med ganske almindelige bremsekalibre som aktiveres af bremsevæske. Bremsefunktionen er dog elektrisk styret. Dette er en "overbygning" på det almindelige system. Bremsevæsken skal derfor skiftes hvert andet år.
Hej JeppeB


Du er altså forkert på den :) Der er ikke bremsevæske på TMS med autopilot hardware produceret senere end ca. oktober 14. Det har også været diskuteret her på siden. Der er tale om elektromekaniske bremser uden nogen former for væske! Angiveligt er TMS/X og Prosche 918 de eneste serieproducerede biler med dette system. Jeg spørger ind til dette i forbindelse med de nye service tilbud, da det må være billigere når der ikke skal skiftes bremsevæske! Vi må da forvente en pris for de tidlige biler og en pris for de senere. 
Se her:http://teslaforum.dk/...nical-Braking-System


Citat fra JeppeB Der er ikke væske på batteriet og der skal ikke skiftes noget. Der skal derimod skiftes kølevæske på systemet der køler batteriet ligesom man skifter kølevæske på en almindelig bil


Væske på batteri=kølevæske=same thing... :)  Vh. Peter

webercarbmann
webercarbmann Feb 12 '16
Hej igen JeppeB. 


I stand corrected! i forhold til det med bremserne. Jeg undersøgte det ellers meget grundigt da jeg bestilte bilen og det er fejlbeskrevet mange steder på nettet.  Der er en god beskrivelse af systemet her. Jeg frafalder min pointe om differentieret pris på service. 


http:///...Braking-System/page8

Vh. Peter. 



Bentzilmer
Bentzilmer Aug 9 '16
Jeg kan godt anbefale serviceeftersyn ved Jeppe i Hinnerup. Min bil var til 40.000km eftersyn igår, og jeg føler at der var god information under hele forløbet. Og dejligt med bremserens.