Loading...
dk

Kronprinsen i sin sorte Model S | Tesla Forum

sjensen
sjensen Sep 22 '13

Kronprinsen besøgte VM i kano/kajak marathon fredag d. 20/9 og var godt kørende i sin sorte Model S. Se billede 7 i serien

http://www.bt.dk/royale/se-billederne-kronprinsen-til-vm-i-maraton

supergaard
supergaard Sep 23 '13

Sejt!

spaceman
spaceman Oct 10 '13

Hans valg af bil er jo knapt så indlysende som for os andre - han betaler vist ikke afgifter, så det må jo være noget med imaget på Teslaen...

homer
homer Oct 10 '13
Nu er der jo pænt mange i andre lande end Danmark som også køber Tesla. Og de er vant til 0% reg. afgift.
Så kronprinsen har vel bare valgt teslaen fordi det pt er den lækreste bil. Reg. Afgift eller ikke reg afgift.
120281
120281 Oct 14 '13
Han har vel fået den. Ligesom den fisker karma han havde. Det jo gratis reklame.
dennisogmia
dennisogmia Oct 14 '13

Jeg var inde i butikken i fredags og der fortalte de at Prinsen selv har betalt tesla'en og der er ingen som for rabbat, en tesla koster hvad den koster uanset hvem du er.. :) -han fik den dog lidt før de andre.. ;)

Niels
Niels Oct 15 '13

Det da godt at det kommer frem at han har betalt lige som os andre - hvis nogen fik den gratis eller med rabat ville det blot betyde at vi andre skulle betale mere end nødvendigt (= dække de manglende indtægter). Jeg kan sagtens leve med at han får den lidt før andre.

Tesla's  "fastpris" struktur gør at alle betaler mindst muligt og at fabrikken sikre sig en indtjening - på sigt vil Teslas regnskaber vise om det er en for høj eller lav pris. pt. er der ikke noget som tyder på en for høj pris. provenu bruges til ny investeringer i bl.a. super ladere

ps. fisker gik konkurs - måske med god grund..

Forummets indlæg er redigeret af Niels Oct 15 '13
120281
120281 Oct 16 '13
De skal jo sige han har betalt. Så igen så er det "os" der har betalt den for ham alligevel.
Ener
Ener Nov 6 '13

Jeg har mødt kronprinsen på motorvejen i Teslaen! Det så ud til at han var meget begejstret for han smilede kraftigt da jeg røg uden om !

Niels
Niels Nov 8 '13

Han er jo også familie far og har brug for en bil som er sikker og familien kan være i. Så selvfølgelig er han glad for den - ingen anden bil har den drivlinje (fuld moment og 1 reduktions gear), accelerere som en sports vogn og kan stadig tilfredsstille familiens behov for transport med hvad dertil høre.

så tillykke til ham og alle andre kommende ejere af en Tesla.