Loading...
dk

Afgifter på eftermonteret tilvalg vs tilvalg ved bestilling | Tesla Forum

TMS_fever
TMS_fever Feb 12 '16
Ved nogen om Tesla skal pålægge den nye registreringsafgift på "eftermonteret" tilvalg?

Jeg kan umuligt være den eneste der har tænkt følgende scenarie: Køb en 70D uden tech-pakke og med standard-fælge. Opgradér herefter - hvis det er muligt - 70-batteriet til et 90-batteri, tilkøb tech-pakke, fælge og andre tilvalgs muligheder EFTER bilen er indregistreret, for at undgå at betale mere end højst nødvendigt i registreringsafgift. 

Hvilke muligheder er der??
Hookmaker
Hookmaker Feb 12 '16
Der er som udgangspunkt kun reg. afgift på fabriksmonteret udstyr. Men hvad tesla finder ud af julenumre i forbindelse med levering i fremtiden kan vi kun gisne om. En ting er sikkert: de burde sætte sig ned og se på en forretningsmodel for det danske marked, der er masser af muligheder indenfor lovens rammer.
TMS_fever
TMS_fever Feb 12 '16
@Hookmaker - modtaget. Lyder fornuftigt og helt enig i at der burde være en særlig løsning for DK. Er der evt. nogen her på forummet som har kontakt til Tesla's execs som kunne sætte gang i sådan noget?
The_Stig
The_Stig Feb 12 '16
Jeg har skrevet i tidligere tråde for nogle uger siden, at det må være muligt/lovligt at få en TESLA indregistreret med et 20 kWh batteri som "billig bil" til lav pris og uden nævneværdig afgift. hvor vi så senere kan lease et 90 kWh batteri i Tyskland - det er jo heler ikke forbudt at øge tankindholdet i en ICE bil......
ErikBH
ErikBH Feb 13 '16
i USA kunne man til at starte med købe en 40kWh udgave hvilket var en software begrænset 60'er.

Det samme må de kunne gøre nu, altså låse en 90'er ned til 20kWh og så sælge en software oplåsning til eftermontering. Lidt ligesom eftermontering af supercharger på 60'erne bare var et software tilkøb.

/Erik

Niels
Niels Feb 14 '16
jeg er sikker på at hvis tesla bliver FOR kreative, så vil vi se en lovændring så ændring i bilens ydelse også skal afgifts belægges.....det vil ske relativt kort efter da der er tale om en 'luxus bil' for de rige....host - bull shit.
at sælge noget sådan udelukkende til dansk markede vil helt sikkert give dette resultat.
lej batteri ud vil muligvis være vejen frem - det svare til benzin i tanken...
Kiefer
Kiefer Feb 14 '16
Niels: Det er jeg ikke helt sikker på, det vil jo ændre på en parksis som alle de andre fabrikanter har praktiseret i årevis.

Da jeg tidligere købte en Mercedes fik jeg den leveret med standard radio, men dagen udlevering kom jeg forbi værkstedet og så sad der et Navigationsanlæg i bilen, skulle det have været med fra starten havde det kostet 75.000. Nu slap jeg med ca. 20-25.000 i stedet...

Det samme gjorde sig gældende for fælge og andre "eftermonterede" dele. 

Hvor der er en lov, er der også smuthuller. Skulle staten virkelig have penge i kassen skulle de se på leasingbilerne...

/Martin

The_Stig
The_Stig Feb 14 '16
+ 1 Martin
TMS_fever
TMS_fever Feb 15 '16
Enig med @Kiefer og @ErikBH - der må være ens regler for alle - uanset at man sikkert gerne vil forsøge at genere Tesla mere end de etablerede/EU-bilmærker. Software-regulerede upgrades må være vejen frem.
Hookmaker
Hookmaker Feb 15 '16
Desværre sætter Tesla jo også nye standarder her. I princippet er det meste eller alt hardware installeret fra fabrikken. Dvs. tilvalg for ihvertfald 100 k og også derover ville kunne vælges på dansk jord efter levering i form af SW oplukning. Dvs uden tillæg af afgift. Spændende at se om den model bliver gangbar.