Loading...
dk

ICE-biler på elbil p-pladser | Tesla Forum

kka
kka Feb 13 '16
I Københavnsområdet ser jeg ofte at ICE-biler parkerer på elbil-pladserne. Og helt uden at åbne op for diskussionen om hvorvidt det er moralsk acceptabelt for en elbil at parkere der uden at lade, kunne jeg godt tænke mig en sobert formuleret seddel at lægge i forruden på ICE-biler, der parkerer der. Det ville ikke skade hvis den på afstand lignede en p-afgift ;-)

Er der nogle der kender en eksisterende template for en sådan seddel, eller kunne der måske opnå en grad af enighed om formuleringen her?

Jeg kunne forestille mig noget i retning af følgende:

"Kære bilist. Du har parkeret på en p-plads reserveret for elbiler. Mange elbiler på markedet har kort rækkevidde, og er afhængig af disse pladsers tilgængelighed for at kunne nå frem til deres destination. Det kan sammenlignes lidt med handicap-pladser. Og derudover risikerer du en p-afgift. Håber du fremover vil undlade parkering på pladser reserveret for elbiler"

PS.: Jeg mener emnet har været oppe før, men en søgning gav ikke noget umiddelbart resultat, beklager hvis det blot er mine begrænsede søge-evner :-)

/Klaus

TorbenS
TorbenS Feb 13 '16
Du kan henvende dig til Clever.dk om bede om at få tilsendt ovennævnte seddel.

Så sender de uden beregning nogle til dig.

DerHansi
DerHansi Feb 13 '16
Hej kka

Det er meget simpelt, hvis du holder på en EL-P-plads, med et udstødningsrør på, så udløser det en P-bøde. Sådan er det nu - og har været sådan i årevis i Kbh. En ekstra seddel vil nok ikke flytte på psykopat- adfærden
Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Feb 13 '16
Kiefer
Kiefer Feb 13 '16
DerHansi: Så simpelt er det ikke helt længere, FDM har vundet en sag der gør at hybridbiler nu også må parkere på elbilpladserne.

/Martin