Jeg har i længere tid gået og læst alle indlægene omkring at der forsat er el-afgift refusion på ca 1 kr, hvis man lejer en ladebox hos et firma (mange bruger sit ejet firma). Kan mindes at nogle snakkede om at gå sammen om at lave et firma, så man kunne holde lejeprisen nede i forhold til clever og andre.
Vil høre om der er nogle som har oprettet sådan et firma?
Jeg har pt ikke et firma selv, men har tænkt på at oprette et, for at kunne få ca halvpris på el til min bil. Har ingen erfaringer med oprettelse af firmaer og regnskab mv.
Jeg har solceller på taget, og har fundet ud af at jeg skal bare lave en parallel forbindelse i det u-målte området, hvor den nye ledning skal fodre ladeboxen. Dette skulle være dokumentation nok, for at bevise at bilen kun lader med strøm med el-afgift på.
Huset er også opvarmet vha. varmepumpe, så pt får jeg ca 50øre+moms for alt forbrug over 4000kWh, også selvom at jeg har solceller.
VEd ikke med sikkerhed, om ved at lave denne parallel forbindelse til ladeboksen medføler, at jeg både kan få 50øre+moms for mit normale forbrug og så 1kr for kWh brugt på bilen.
Så for at opsummeringer,
er der nogle som allerede har eller vil måske oprettet et fælles selvskab, hvor vi altid kan holde en indtægt inde til at dække administration osv? For så vil jeg gerne være med i dette foretagende.
Eller være med til at oprette en struktur som gør dette setup muligt?
Og er der nogle der har regnet eller lign. på når man får refusion på ca 50øre+moms med solceller på den gamle ordning, om man henter noget ved setup'et med at leje en ladebox?