Loading...
dk

Økologiske batterier af bomuld, tja hvorfor ikke ;) | Tesla Forum

rms
rms May 19 '14
Lyder næsten for godt til at være sandt..."Lynhurtigt genbrugsbatteri til elbiler er fremstillet af bomuld"
http://ing.dk/...let-af-bomuld-168488

Måske noget for Tesla Gigafactory :)
Kiefer
Kiefer May 19 '14

Jeg tror det er endnu en "vi kommer snart med det nye der revolutionerer verden" historie som der desværre er rigitg mange af for tiden omkring batterier til el-biler...

/Martin

rms
rms May 19 '14
Man har lov til at håbe :) ellers en flot video og ref til både Model S og Prius, gennemført er det, men skulle lige checke om det var den 1. april da jeg så artiklen ;-)
Kiefer
Kiefer May 19 '14

Ja, og specielt det at det skal være økologisk dyrket bomuld, giver lige historien det ekstra pift :-)

/Martin

KS
KS May 20 '14

Så giver genbrug af tøj mening :-)

Brug, Brænd og Oplad.

Kiefer
Kiefer May 20 '14

Og verdens fødevareproblem bliver større da alle nu vil omlægge til økologisk bomuldsproduktion. Så ikke nok med at vi (os elbilister) skal høre for at dræne statskassen, nu er vi også skyld i hungersnøden i den resterende del af verden...

/Martin

Niels
Niels May 23 '14

organic henviser vist til at der er tale om organisk kulstof . f.eks. organisk kulstof udvundet af bomuld - bomulden behøver dog ikke være økologisk for at det kan lade sig gøre.....

For at vurdere om der er "kød" på historien er det dog nødvendig at få tal på bordet.....energi tæthed, indre modstand, selvafladning, vægt per celle, spænding og strømstyrker per enhed. tal som 50 gange hurtigere opladning siger ikke så meget.

3000 opladninger siger dog en hel del - må disse "klatlades" der skal flere facts på bordet før jeg er imponeret.

Forummets indlæg er redigeret af Niels May 23 '14
Kiefer
Kiefer May 23 '14

Niels: I USA bruges "Organic" som betegnelse for økologi, det er nok der misforståelsen i begreberne er gået galt.

Men jeg synes der det sidste halve til hele år har været mange historier fremme i medierne med diverse producenter der næsten er klar med et nyt super batteri, de skal bare liiiige bruge 3-4 år inden det er klart til at blive masseproduceret.

Forrige historie gik på et batteri der kunne oplades på få sekunder via en "super-capasitor" Så hvis vi kombinerer de seneste historier vil vi om 4 år have et batteri der kan holde til mere end 1000 km og oplades på 2 sekunder...

/Martin