Loading...
dk

Ven i ladenød - nogle i Haderslev der kan hjælpe? | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Feb 21 '16
En af vores venner er i opladningsnød og har brug for hjælp.

Han befinder sig i Haderslev med et defekt ladekabel.

Har vi nogle i nærheden som kan hjælpe??

Ring til ham på en og treds 33 30 53

spaceman
spaceman Feb 21 '16
For langt til SC i Rødekro?
DeaconWP
DeaconWP Feb 21 '16
Der er skaffet hjælp.
Det er et helt nyt ladekabel købt som ekstra hos Tesla, der giver problemer. Både på trefaset og enkelt fase ladning. Han prøver at besøge en anden Tesla ejer i Haderslev, som han har fået kontakt med. Der finder de sikkert ud af, om det er laderen på bilen, eller det nye kabel, som han ikke har prøvet at bruge før end i dag.
Tak for opslaget, da jeg blev ringet op langt fra min computer, og ikke kunne råbe hjælp herinde.
Og Supercharger Rødekro er option til brug, hvis kablet ikke kommer i gang.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Feb 21 '16
griffel
griffel Feb 21 '16
Jeg kan også hjælpe hvis det er... Bor lidt uden for byen.

/Jakob :-)
DeaconWP
DeaconWP Feb 21 '16
Update:
Bilen kunne heller ikke lade på en anden ejers kabel, så nu er han kørt til Rødekro.

OG!!!! Der kan han heller ikke lade. Altså, må bilens lader være gået i stykker, siden han på turen til Jylland ladede på hhv Slagelse og Middelfart.

Nu ringer han til Road side assistence hos Tesla, og får dem til at fejlsøge online.

Ellers kan der måske bruges lidt tip her.
DavidS90D
DavidS90D Feb 21 '16
Det er (som alle ved) ikke bilens lader der benyttes ved SuC.

Lyder mere som SW fejl, og man har selvfølgelig prøvet alle former for reset af bilen?

DeaconWP
DeaconWP Feb 21 '16
I følge de fortællinger jeg får, er der også koblet fra og til igen, under fejlsøgningen. På et tidspunkt ville den ikke slukke de røde lamper, så han kunne frigøre stikket. Men jeg formoder han løste det ved brug af skærmen.

Og det er rigtigt, at det ikke er bilens lader, der lader, når man er på en Supercharger. Men det er onboard laderen, der skaber DC forbindelsen mellem stikket og laderen, når den kommunikerer med Superchargeren.

NU har Tesla Amsterdam snakket med ejeren, og de er blevet enige om, at han kører tilbage til sommerhuset, for at se om der er vand i stikket. Vejret, og en nylig bilvask kan være årsagen til problemet, siger de dernede sydfra. Så en hårtørrer på medium varme, og så lidt luft tørring, så må vi se om det har hjulpet.
6100Kreiberg
6100Kreiberg Feb 21 '16
Det med vand i stikket giver mening..... det var mig som han besøgt i Haderslev og min lader måtte reset efter den havde været på hans Tesla.

Hvad er hans brugernavn herinden ?

DeaconWP
DeaconWP Feb 21 '16
Det er Morphar. Kunne ikke huske det, men nu har han selv delt sine erfaringer, se Hårtørrer tråden.