Loading...
dk

Eftermontering af 'Executive backseat' | Tesla Forum

tgro
tgro Feb 21 '16
nogen der har erfaringer eller har undersøgt muligheden for at eftermontere de enkelte bagsæde stole (Executive backseat) .... Har lige været på skiferie og alt fungerede perfekt med undtagelse af 2 teenagere der skulle sidde oven i hinanden, pga af høre bagsæde nedklappet til brug for ski .... Lidt ærgerligt man kke tænkte på det tidligere og bestilte de enkelte bagsæde stole og tilhørende midterkonsol.
DavidS90D
DavidS90D Feb 21 '16
Måske ikke hvad du spørger efter...men er den opgave ikke løst med et sæt tagbøjler ?
tgro
tgro Feb 21 '16
No panorama = ingen tagbøjler, er også helst fri for noget på taget .... Hvorimod de enkelte bagsæder er 'niiice' ;)
tintin
tintin Feb 21 '16
Executive bagsæder kan, så vidt jeg ved, ikke ligges ned! Så brædderne må på taget
tgro
tgro Feb 21 '16
Tænker de må ku' ligge i midten hvis man fjerner midterkonsol ala ski-lem på eks BMW
gronkjaer
gronkjaer Feb 21 '16
Det hjælper da ikke med de sæder,hvis du gerne vil have skiene inde i bilen..


tgro
tgro Feb 21 '16
Hvorfor ikke, de må da ku' ligge i midten som i den gl. bimmer?, tror bare ikke der er ski-lem i midterkonsol så tror desværre man er nød til at afmontere den når man skal fragte ski'ene men det er svært at finde info. Nogen steder står det kun er til det kinesiske marked men har da set en enkelt herhjemme, men prøver at kontakte autoskadestuen imorgen så får I en update
GO4IT
GO4IT Feb 21 '16
Vi har executive bagsæder - de kan ikke lægges ned og der er heller ikke mulighed for at køre noget imellem sæderne da der ikke er ski-lem eller lign ;-) Bagbeklædningen af sæderne er i et helt stykke og fast. 
tgro
tgro Feb 21 '16
Tak for trist :(, men informativ, info @go4it
fmm1000
fmm1000 Feb 21 '16


Hvor lange er dine ski. Har netop været på skiferie med tre stk slalomski. Et par 140cm og to par 150. 


De lange kunne ikke være bagi i men så stak jeg dem ned i det dybe rum og så kunne de være der. Korte alpinski er stærk undervurderet. 

De giver langt bedre kontrol end lange ski når man kører onpiste og så kan man have dem inde i bilen

tgro
tgro Feb 21 '16
@fm1000 .... Du siger noget, fun-ski løser problemet :) ... Jeg tester men tror ikke de kan være der uden at klappe 1/3 bagsæde ned ... Havde iøvrigt på denne måde til almen info 2 par alpin ski + 2 snowboard og det fungerede som sagt ok, med undtagelse af noget søskendekærlighed der kom på prøve ...
ODE90D
ODE90D Feb 21 '16
Jeg har netop haft 3 par ski på hhv 170, 160 og 156 cm bagi bilen ifm årets skitur UDEN at slå sædet ned. De skal ligge diagonalt, og jeg skulle starte med at slå sædet ned for at få plads, men kunne efterfølgende slå sædet op igen. Spidsen af de længste ski vil stritte en smule ud aller yderst ved siden af nakkestøtten, men er der mindre personer på bagsædet skulle de ikke være et problem.
muller
muller Feb 21 '16
Jeg har også haft skiene inde i bilen. Hvis man lægger dem fra bagkanten i bagagerummet og skråt op mod taget inde i kabinen mellem nakkestøtterne, så kan der være i hvert fald 4 par ski. Vi havde to par i den ene side i en skipose på denne måde (+ 3 børn på bagsædet). Jeg tror mine er 178 cm og fruens er lidt kortere. Og så selvfølgelig et tæppe mellem spidserne af skiene og glastaget. Uden glastag er der så nok et par cm mindre at gøre godt med.
Niels
Niels Feb 22 '16
jeg har altid fragtet mine ski på en 'cykel krog' bag på bilen. de normale simple udgaver passer perfekt til at ligge 4 par ski. Der ligger de rigtig godt i læ. tilmed er de mega nemme at få af/på mens hele begarerummet fri til støjler og øvrig begage.
har af samme grund netop fået monteret en krog på teslaen.
jeg har forlængst droppet tanken om tagboks, da den dels fylder resten af året, giver støj og det er besværligt med skien oppe på taget.
endelig kan krogen jo også bruges til cykler om sommeren :)