Loading...
dk

Dårlig jord, og ikke nok strøm til at nå til SUC eller noget som helst andet brugbart! | Tesla Forum

Secondtoflying
Secondtoflying Feb 21 '16
Som overskriften siger, så er vi "strandet" i bjergene i Frankrig.

Der er stik i p-kælderen, som vi havde regnet med at stå og hyggelade på i den tid vi er her, men vel ankommet i går aftes - efter 27 timer undervejs - viser det sig at der ikke er god nok jord. (Grønne blink, og så rødt.)
Er det muligt at "kortslutte" nul og jord, eller vil det få sikringen i kælderen til at gå?
Er det muligt at forbinde fase og den smule jord der er, til henholdsvis et og to ben, altså et ben med fase og to med jord?
(Venligst bemærk at jeg har skrevet muligt, ikke lovligt eller ufarligt!)
Mangler ca. 100 km. i at kunne nå SUC.
Forummets indlæg er redigeret af Secondtoflying Feb 22 '16
Michael84
Michael84 Feb 21 '16
Er der ikke noget brugbart på plugshare heller?
Flemming
Flemming Feb 21 '16
Hvis det er det franske stik hvor jord er en pind der stikker ud af kontakten er det forde Schuco
Stikker Ikke klemmer tilstrakkelig hardt omkring jordpinden.
Prov om du kan fa den til at klemme lidt hardere, alternative lan et fransk hanstik og hunstik og
Lav en adapter,dette sat burger jeg nu I Frankrig og Belgien nar der kun er 240 volt til radighed.
NCL
NCL Feb 21 '16
Jeg har sendt dig pm med en løsning. Men prøv lige i første omgang at skrue helt ned for ladestyrken i bilen. Det hjælper nogen gange.
DeaconWP
DeaconWP Feb 21 '16
Du skal lave en forbindelse mellem nul og jord, så virker det.
Har du en forlængerledning med, som du bruger, så lav samlingen mellem nul og jord i hun stikket. Og lad være med at koble jord fra udtaget til. Så kan du ikke ødelægge noget.
DavidS90D
DavidS90D Feb 21 '16
@Deacon, det forslag sendte jeg også til ham dernede.

Gætter på han nu står i mørket og er viklet ind i diverse kabler og grej og håber han ikke har mistet jordforbindelsen  :-)  ! 

fmm1000
fmm1000 Feb 21 '16
Har læst om andre med ladeproblemer i Frankrig. Nogle har haft hheld med at dreje schukostikke eller prøve et endet udtag.
Secondtoflying
Secondtoflying Feb 21 '16
Hej allesammen.

Kan se at jeg var inde på noget af det rigtige, og MANGE tak for de yderst brugbare forslag.

Inden jeg begav mig igang med at "flette" ledninger sammen, slentrede jeg en diskret tur rundt i kvarteret, og jeg har nu fundet et kraftstik som ser ud til at virke.
Enten forsøger jeg at tale med pizzariaet som ejer stikket, eller også kører jeg en tur ned og sutter lidt kilometer fra stikket i aften.

Uanset udfaldet skal jeg nok holde jer informeret.

P.S.
Skal for en god ordens skyl fortælle at jeg har prøvet ca. 10 udtag indtil videre, og det er åbenbart det kompleks som vores chalet hører til der har en forskel mellem nul og jord som er i overkanten.(Det kunne jo så også medføre at HFI ville slå fra såfremt jeg luser mellem nul og jord, medmindre den glimrende løsning som DeaconWP kom med, blev benyttet.)
Vil dog nok lave et stik med "falsk jord, da det kan være YDERST behageligt at have med, specielt i det franske bjerglandskab, hvor der ofte er langt til transformatorstationen, og deraf risiko for stor forskel mellem jord og nul, så skulle jeg ende i denne møgsituation en anden gang, så kan den ikke helt tilladte metode med "dobbelt" nul og ingen jord være det der skal til for at nå en SUC eller en Plugshare mulighed.

Mvh,

Secondtoflying.
Secondtoflying
Secondtoflying Feb 22 '16
Nå, pizzaejeren havde slukket for stikket :-(

Har så flettet lidt ledninger, og nu står hun og bliver påfyldt 5Km/hr.

Fam. ser frem til at vi kan nå hele vejen til Chambery, omend jeg påpegede at det jo gik noget lettere med at skubbe når man var fire ;-)

Endnu engang tak, ferien bliver lidt sjovere når det ikke ligger og rumsterer i baghovedet.

Mvh,

Secondtoflying.