Loading...
dk

Aktivering af fjernlys | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Feb 21 '16
Hej,

Jeg oplever temmelig ofte (flere gange om ugen) at jeg kører rundt med fjernlys aktiveret, til trods for at det stort set ikke er noget jeg benytter. Stilken er også i aktiveret-positionen så jeg sætter den bare tilbage, men jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg skulle være kommet til at aktivere den selv. 

Kan bilen selv aktivere fjernlys? Andre der har været ude for det samme?

Mit bedste bud er at jeg kommer til at ramme stilken med benet eller armen på vej ind eller ud, men jeg synes bare ikke at jeg er i nærheden af den - har prøvet i langsom gengivelse ;-)

Twinauto
Twinauto Feb 21 '16
Det er vel fordi du har slået "automatic high beam" til under controls?
ElPeter
ElPeter Feb 21 '16
@Twinauto: jeg tror ikke det er derfor for jeg har godt nok Autopilot-HW, men har ikke købt Autopilot-funktionaliteten så den feature er slet ikke aktiveret så vidt jeg kan se. Desuden er det mit indtryk at 'auto high beam' kan deaktivere fjernlys automatisk, den vil ikke aktivere det.
edge
edge Feb 21 '16
Stilken kan ikke selv flytte sig, heller ikke med automatik på det lange lys. Min fjernlys-stilk har en normal fasthed, hvor der ikke er nogen risiko for at den selv smutter ud af position ved et bump i vejen. Så med mindre din føles unaturligt let at flytte, tror jeg ikke fænomenet kan henføres til andet end bilens fører...
ElPeter
ElPeter Feb 21 '16
@edge: den føles helt normal så jeg må være den hovedmistænkte - har bare aldrig været ude for det før i andre biler. Jeg må vel sætte et kamera op og overvåge mig selv :-)