På vej hjem fra ferie, 7 km fra Rødekro SuC, bil skriver vi vil ankomme med 5% tilbage, det er det tætteste jeg har prøvet, men burde være fint. 7 km fra Rødekro får vi dog beskeden "Shutting down now" der flimrer lidt frem og tilbage fra "12V Battery low", bilen går i stå, vi ringer til Tesla, 5 min efter dør alle skærme og den er totalt død.
Super service fra Tesla, der gik max en time, så var der vejhjælp igang med at bugsere den på fejeblad, hvilket blev gjort meget omstændigt af at den, trods batteryboost af 12v, ikke kunne komme i tow mode (Tesla sagde at det er normal opførsel når den er HELT død). Teslas anbefaling var at lade til 100% ved SuC, fint nok, vi var alligevel sultne, men bæstet nægter at lade til mere en 86%.. Snakker med Tesla igen, han laver noget remote genstart og og siger vi nu skal prøve at kører hjem og så lade til 100%.... det er jeg så meget spændt på om den kan, den står og slupre nu :-)
Har nogen af jer andre prøvet noget lign.? Tænker også nogen af jer der er kørt tør, har i ikke fået en advarsel først? Har før fået besked fra GPS om at der var for langt til nærmeste kendte lader og jeg derfor skulle sætte farten ned, men der var ingen problemer, da det bare var fordi den ikke vidste at vi var på vej til en Clever lader. Men det andet her er da totalt skummelt... Synes alligevel 7% var ret højt... Kørte den til 8% tidligere på turen, det har åbenbart været tættere på nul end jeg troede.
Og som en lille bonus var bilens første reaktion da han boostede 12v at sige at vi ikke kunne nå destinationen, ja tak, det fandt vi ud af - derefter foreslog den en software opdatering, ik så lidt flabet :D