Loading...
dk

Navigation gået ned, 10 dage før turen går til Livigno | Tesla Forum

Toby
Toby Feb 22 '16
Er idag vågnet op til en fejl meddelelse om at "SERVICE REQUIRED - maps for premium navigation are not correctly installed" (se vedhæftede billede).

Jeg har forsøgt "reset" ved at holde de to hjul på rattet inde, men det ændrede ikke noget. Da vi står med en skiferie til Italien lurende i horisonten (og jeg sidst måtte kæmpe i 5 uger for at få fat i TESLA service) er jeg en smule bekymret.

Er der nogle på forum som har oplevet det samme og evt fundet en lavpraktisk løsning?

På forhånd mange tak for hjælpen.

ODE90D
ODE90D Feb 22 '16
Havde selv samme problem den anden morgen, men løste det ved at genstarte både det store og det lille display.
gronkjaer
gronkjaer Feb 22 '16
Toby,

Hvis du gider må du meget gerne lige lave en rejsebeskrivelse af Livigno turen, når du kommer hjem, da det er vores foretrukne skisportsted. Og jeg kunne rigtigt gerne tænke mig at vide, hvordan sådan en tur forløber i en Tesla.. ??

PeterE
PeterE Feb 23 '16
Toby, har du forsøgt at reboote/resette det andet display og den bagvedliggende software også? Når du holder de to rullehjul-knapper ned, så resetter du center display, prøv lige at holde de to ØVERSTE knapper på rattet ned samtidig for derved at resette dit driver display. Det er et forsøg værd.
KimT
KimT Feb 23 '16
Jeg mener jeg så denne medd. lige efter jeg have lavet sidste opdatering, og bilen ikke var 100% oppe at køre endnu efter genstart. Efter yderligere et par min. virkede navigation fint igen.
Toby
Toby Feb 24 '16
Hej alle,  først og fremmest tak for de gode forslag.  Har nu forsøgt 

1)at vente - uden held,  

2) soft reset nåde med de to hjul og er knapper ovenover,  her skal man åbenbart holde bremsen nede for at det bliver rigtig reset og ikke bare genstart af skærm

3) hard reset hvor bilen slukkes fuldstændig 

4) kontaktet service for fjernhjælp -  desværre også uden succes. 

Er derfor nu på trin 5) håbe Tesla kirstinehøj kan hjælpe (eller i det mindste vende retur).  Planlægger derefter - ca weekend - at gå til 6) udbredt panik og frustration. 

Jeg vender tilbage med evt opdatering. 

Toby
Toby Feb 28 '16
Jeg har nu været forbi Tesla som har forsøgt sig med fuld SW update, men stadig intet held. Tesla mener at det åbenbart kan være noget hardware som driller, så de evt skal skifte et kort som sidder bag touch skærmen eller evt hele skærmen. 

Jeg har en smule svært ved at forstå hvordan HW kan være årsag til at SW (maps) ikke loader, men håber de har styr på det og får løst det på dage, da vi har fået en tid tirsdag hos Tesla service og kører afsted til Italien torsdag. 
Det ville nu være rart at få fixet så vi kan følge med på batteri forbrug vs fart og afstand til næste SuC.. ellers tegner turen til at blive lige spændende nok ;-/
Hvis der er nogle som har oplevet tilsvarende og har fundet et fix er vi fortsat meget interesserede i at høre om det.

fmm1000
fmm1000 Feb 28 '16
<p>Bare lige et tip.</p><p>Hvis de alligevel skal ind bag ved skærmen, hvor modemet sidder, ville jeg få dem til at sætte et 4G-modem i, hvis de har fået dem i DK.</p>
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Feb 28 '16
Toby
Toby Feb 29 '16
Tak for tippet fmm1000, det vil jeg lige høre dem om imorgen når jeg afleverer bilen.
Toby
Toby Mar 2 '16
Nu har jeg fået bilen retur og alt virker.  Det var et sikkert som ikke havde god forbindelse. Det er nu renset og sat i igen... Og nu virker det. 

Der var desværre ikke 4G kort endnu. 

Nu udestår så bare små 1300 km stik syd når vi drager afsted imorgen ;-) 

DeaconWP
DeaconWP Mar 2 '16
God tur.