Loading...
dk

LTE/4G upgrade i Danmark - er det muligt? | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Feb 24 '16
Har nogle af jer fået opgraderet 3G til 4G/LTE?

Hvis ja - hvad koster det og giver det web-broweser speed forbedring?

Klaus_
Klaus_ Feb 24 '16
Jeg bruger et 4G modem i bilen så Tesla'en er på wi-fi konstant, og jeg synes ikke det giver en speciel mærkbar forbedring i forhold til browseren. Browseren er generelt alt for sløv, men jeg tror på at Elon kan optimere den med software på et tidspunkt, så den bliver en smule mere brugbar.

Det virker dog til at Google, Spotify osv loader hurtigere på 4G. 

Så hvis prisen er rigtig, ville jeg overveje at opgradere bilen til 4G, det vil sikkert også køre lidt bedre at bilen originalt er 4G, så antennen i sidespejlet bruges, fremfor antennen der sidder i mit 4G modem der er placeret inde i bilen mellem sæderne, og nok har en smule dårligere signal til tider pga. dette.

Tage
Tage Feb 24 '16
kan i se dr 1 eller lign. 

kunne være meget rart når vi holder og lader eller lign,

er det også fordi det kun er 3g det ikke virker, hvid skærm

T3S7A
T3S7A Feb 24 '16
Der kan ikke ses video/film, på skærmen. Faktisk kan skærmen ikke rigtig bruges til noget, andet end indstillinger, og google maps og Spotify. Browseren er så dårligt ( det har intet med 3G eller 4G at gøre ), at selv en gl. Iphone 4 er hurtigere. Skuffende at man har så stor en skærm, og så kan man ikke bruge den til noget alligevel. 

Tage
Tage Feb 24 '16
jo den virker fint på nettet, kan søge på alt, og sende mail mm. 

har min mail boks på den også.

det eneste den ikke kan er at vise film, må være spæret.

Tage
Tage Feb 24 '16
bruger sommetider tiden når jeg lader, til at være på her.

og det virker også fint og hurtigt

Twinauto
Twinauto Feb 24 '16

I US taler de om 620$ og 1 dags arbejde!, så med told, moms og dansk timeløn, så er vi vel hurtigt oppe i 7.500-10.000!!!

@Klaus_ hvilket modem bruger du?

Klaus_
Klaus_ Feb 24 '16
@Twinauto, jøsses! Jeg havde læst noget om $500 i USA. Så kunne man måske leve med det, hvis det var under 4000 kr. Men over, tror jeg ikke at jeg føler det er dét værd. 

Jeg har denne: https://www.3.dk/.../huawei-mobil-router

Og med Tesla's midterkonsol, med USB-stik til mobilopladning, har jeg monteret modemet der hvor man ellers vil montere en telefon, så har den altid strøm. 

T3S7A
T3S7A Feb 24 '16
Tage, skriver jo ikke at man ikke kan. Men det virker bare rigtig rigtig dårligt og langsom. Prøv du bare at besøge ekstrabladet.dk i browseren. Jeg bruger aldrig skærmen, gider ikke det langsom hakken skidt. Synes det er synd, med så stor en skærm, og så, så langsom en CPU. Er 100 gange hurtigere at surfe på ens telefon - desværre. Ville langt hellere bruge skærmen. 
Twinauto
Twinauto Feb 24 '16
læste at en havde fået det for 500, men det var fordi han alligevel skulle have skiftet skærmen, den skifter de normalt ikke, noget med at de skifter et motherboard og 3 ledninger og de skal have hele skidtet ud først
Lau
Lau Feb 24 '16
Jeg har samme router som Klaus, det virker fantastisk godt og med 3 abonnement er der fri roaming i det meste af Europa.
Kiefer
Kiefer Feb 24 '16
Samme her som Lau, og det har så den fordel at ungernes iPads også er på nettet samtidig med bilen = ro på bagsædet under kørsel.

Der er bare ikke noget værre end en 3-årig der ikke kan få Youtube til at virke..

/Martin

MrCoffee
MrCoffee Feb 25 '16
Da vores datter ikke var mere end ca et år, havde jeg lavet gavetricket og pakket fire gaver ind, som vi kunne bruge fra Holbæk til Gråsten, så tænkte jeg at hun var beskæftiget, hun hylede altid når vi kørte bil ( det var før Tesla) gaverne var så brændt af da vi nåede Ugerløse...lang tur uden Youtube :)